MO13-1

De laatste wedstrijd van de competitie mochten we aantreden in en tegen Nieuwleusen.
De eerste strijd begon echter al in Vroomshoop.
We moesten namelijk al om 7.30 vertrekken en dit was niet voor iedereen even makkelijk.
Uiteindelijk kwamen we iets over 8 aan op Sportpark Het Klaverblad.
Na een uitleg in de kleedkamer over hoe we deze wedstrijd zouden gaan spelen van Martin en ondergetekende, gingen de dames de kunstgraswei in.
Vol druk zetten en zoveel mogelijk op goal schieten was het strijdplan.

Nieuwleusen had een hele tijd bovenaan gestaan, maar na 2 nederlagen op rij stonden ze inmiddels op de 3e plek.
FC Ommen had plek 2 overgenomen ( na een overwinning op Nieuwleusen) en zo streden we met 3 teams om het kampioenschap.
Er waren veel scenario’s mogelijk maar uiteindelijk was het voor ons simpel, we hadden maar 1 taak : winnen en veel goals proberen te scoren.

Er waren ( zoals wekelijks) veel ouders/opa’s en oma’s en andere familieleden meegereisd om te zien hoe we dit zouden gaan proberen te doen.
Leuk om te zien, dit zorgt toch voor een extra stimulans bij de speelsters.
Ook onze vaste vlagger Bertil en inval vlagger Peter waren er bij, bedankt dat jullie hier tijd voor willen vrij maken.
Dit word erg gewaardeerd door ons.

Gretig begonnen de dames aan de wedstrijd en er werden al snel goede kansen gecreëerd maar de tegenstander beschikte over een goede keeper.
Uiteindelijk moest ze toch buigen na een inzet van Maud, die zich goed had vrijgespeeld.
Voor rust viel de 0-2 ook nog doordat Rosalie koelbloedig bleef voor de keeper.
Een sterke eerste helft waar maar weinig kansen werden weg gegeven en er veel kansen werden gecreëerd.

De tweede helft was een stuk rommeliger en kwam Nieuwleusen vaak gevaarlijk opzetten.
Gelukkig maakte Sophie de 0-3 met een mooie boogbal van buiten de 16.
Daarna volgde er een foutenfestijn vanaf onze kant en kregen we redelijk snel achter elkaar 2 goals onnodig tegen waarvan 1 door een polletje in het kunstgras.
Zou het dan toch nog mis gaan?
De spanning aan de kant nam toe, totdat Lise T met een prachtige steekpass Yara wegstuurde in de diepte.
Die kwam alleen voor het doel en schoof hem beheerst in de verre hoek. 2-4!
De buit was binnen.
Wederom een sterke partij van al onze dames.

Na de overwinning werd in spanning afgewacht wat onze concurrent had gedaan.
Bij puntverlies van FC Ommen zouden we namelijk kampioen zijn.
Na een belletje richting Bergentheim werd bekend dat FC Ommen daar had gewonnen met 2-3.
Dit betekent dat we woensdag ( zonder zelf te spelen) pas weten of we kampioen worden.
FC Ommen kan ons bij een overwinning in hun laatste wedstrijd namelijk nog op doelsaldo voorbij als ze met ruime dubbele cijfers winnen.
Ommen moet hun laatste wedstrijd tegen de nummer laatst, dus we zijn nog lang niet zeker van een kampioenschap.
Er zijn gekkere dingen gebeurd in de 2e klasse Zwaluwen Jeugd.
Hoe die wedstrijd ook zal eindigen, Martin en ik zijn er over eens dat onze dames in ieder geval gespeeld hebben als kampioenen.
Sommige dames hebben echt reuze sprongen gemaakt qua vooruitgang en dat is erg mooi om te zien.
Het is te merken dat de tijd die door Danian en Yvonne er worden ingestopt op de trainingen hun vruchten afwerpt.

Een indeling in een hogere klasse zal waarschijnlijk nog een brug te ver zijn voor ons, maar goed ook daar worden we uiteindelijk sterker door.
Dames, Martin en ik zijn trots op hoe jullie deze seizoenshelft gespeeld hebben.
Amber, Jaylinn, Lisa, Anoek, Leonie, Lise, Lisa, Bente, Maud, Lise, Sophie, Linn, Lynn, Mae, Rosalie, Carice, Yara, Rowin dikke complimenten voor jullie!
Hopelijk hebben jullie er net zoveel van genoten als Martin en ik deze seizoenshelft.
Op naar een leuke 2e seizoenshelft.

Robert D