Vroomshoopse Boys is een club in opbouw

Tegen vierde divisionist DETO hield tweedeklasser Vroomshoopse Boys het op het snikhete kunstgras van het Midden in Vriezenveen behoorlijk lang vol. Na 32 minuten viel de1-0 en vijf minuten voor het rustsignaal doelpuntte de thuisploeg nog eens in dit uiterst vriendschappelijke duel: 2-0. De gasten kwamen er soms goed uit zonder tot echt doelrijpe kansen te komen.

In de tweede helft liep het soepel combinerende zichtbaar verjongde DETO in de 51ste minuut snel uit naar 3-0. Er werd aan beide kanten volop gewisseld, zodat alle selectiespelers, waarbij ook de nodige jonge talenten, de nodige minuten konden maken. DETO liep in de 63ste en 84ste minuut uit naar 4-0 en 5-0.

De pijp raakte, naarmate de tweede helft vorderde, zichtbaar steeds leger bij de formatie van hoofdtrainer Robert Bosma en assistent René Netters. Geen wonder, want DETO is alleen al conditioneel  gezien al veel verder in de voorbereiding op de competitie dan de Boys. Na twee weken vakantie bereiden de roodhemden zich alweer voor op de eerste competitiewedstrijd in de vierde divisie uit in Wezep tegen promovendus WHC op zaterdag 24 augustus.

De selectie van Vroomshoopse Boys ia aan vakantie toe na een veelbewogen seizoen in de tweede klasse I., waarbij de nacompetitie om promotie werd gehaald. Op zaterdag 17 augustus aanstaande is op De Bosrand de eerste training van de A-selectie van de Boys na de zomervakantie gepland. Op zaterdag 21 september aanstaande begint voor Vroomshoopse Boys de competitie van de tweede klasse H. Het speelschema voor het seizoen 2024-2025 moet nog bekend worden gemaakt door de KNVB.

Er is niet alleen sprake van een opbouw van conditie, vorm en ritme van spelers.  Zeker ook wat het nieuwe clubhuis betreft is Vroomshoopse Boys momenteel echt een club in opbouw. Onlangs werden alle elementen van de zittribune geplaatst en deze weken wordt er naarstig verder gewerkt op De Bosrand met de verdere opbouw en overkapping. Met en op de nieuwe tribune zit het straks letterlijk en figuurlijk goed. Dat is het ook motto voor de verdere werkzaamheden van het clubhuis, waarbij diverse Boys-vrijwilligers hun beste beentje voor zetten.