Vroomshoopse Boys maakt korte metten met eersteklasser SVZW

In de knock-out fase van het toernooi om de districtsbeker trof Vroomshoopse Boys op donderdagavond 24 oktober op eigen veld eersteklasser SVZW uit Wierden. De gasten zijn in de competitie aan een goed serie bezig en doen er alles aan om de sprong naar de vierde divisie te maken. Ook het bekeravontuur wordt serieus genomen op het lage Veld in Wierden en SVZW wilde hier ook beslist verder gaan ten koste van tweedeklasser Vroomshoopse Boys.

De withemden kwamen evenwel van een koude kermis thuis. De thuisclub kreeg vanaf het allereerste fluitsignaal goed druk op de opbouw van  SVZW. Het spel bij de thuisploeg liep qua opbouw veel beter dan in de laatste thuiswedstrijd  tegen FC Zutphen. De gedreven formatie van hoofdtrainer Robert Bosma en assistent René Netters kwam nu wel zelf aan het voetballen toe. De aanwijsbare intensiteit in het spel van de Boys was duidelijk teveel voor de gasten, die totaal niet in hun vertrouwde combinatiespel konden komen.

Na een kwartier spelen opende centrumspits Sil Derks namens de thuisploeg de score door  optimaal te profiteren van een te zachte terugspeelbal op SVZW-keeper Julian Bakker: 1-0. De Boys bleef sterker en in de 32ste minuut was het opnieuw Sil Derks die na een assist van Nelson Runhart de 2-0 scoorde. In de 42ste minuut kwam de thuisploeg zelfs op 3-0. Jesper Derks bereidde voor en Tom Pierik scoorde.

Na de rust kon SVZW geen vuist maken en liep Vroomshoopse Boys in de 56ste minuut door een treffer van Ramon de Jong uit naar 4-0. Na 75 minuten kwam aan Boys-zijde Niek Wessels Nelson Runhart vervangen. Invaller Sem Jager van SVZW maakte in de 75ste minuut de 4-1. In dezelfde minuut kwam bij de Boys Mats Scholten in het veld voor Juliën Derks en zo maakte de middenvelder weer speeltijd na zijn hamstringblessure. In de 81ste minuut pikte rechter vleugel verdediger Jesper Derks ook weer een doelpuntje mee: 5-1. Sil Derks ruimde in de 84ste minuut het veld voor Sten Runhart.

Na 90 minuten stond er toch wel een verrassende stand van 5-1 op het scorebord, die echter geheel recht deed aan de krachtsverhouding in het veld. De volgende bekerronde is hiermee bereikt. Vroomshoopse Boys speelde en puike wedstrijd en tankte zo vertrouwen voor het vervolg van de competitie van de tweede klasse H. Op zaterdag 2 november wordt er uit tegen subtopper Hulzense Boys gespeeld en zijn er weer nieuwe winstkansen. Tegen SVZW werd in de volgende formatie gespeeld: doel: René Kok; achter: Jesper Derks, Lars Scholten, Robert Veld en Simon Kempers;  midden: Juliën Derks (75: Mats Scholten), Léon Dogger en Tom Pierik; voor: Ramon de Jong, Sil Derks (84: Sten Runhart) en Nelson Runhart (70: Niek Wessels).

Vroomshoopse Boys 2 overtuigde ook in de bekercompetitie. In Hattem werd WHC 2 met 3-0 verslagen door de manen van trainer Alexander Fokkert. Vroomshoopse Boys Vrouwen 1 boekte eveneens een 3-0 uitoverwinning, in dit geval op Sportclub Lemele Vrouwen 1. Vroomshoopse Boys JO17-1 speelde thuis een aantrekkelijk oefenduel tegen BWO JO17-1. Na een aanvankelijke 2-0 voorspong werd met 2-2 gelijk gespeeld. Bij de jeugd werd onlangs het kampioenschap gevierd van Vroomshoopse Boys JO13-1. De ruime overwinning uit bij SVZW JO13-1 kwam onder aanmoedigingen van ouders en grootouders, broertjes en zusjes tot stand. Eerder in de competitie werden onder meer vv Den Ham, SV Gramsbergen en Hulzense Boys met grote cijfers verslagen door dit talentvolle pupillenteam. In het thuishonk de kantine ’t Flierhuus in Vroomshoop was het groot feest met uiteraard patat en limonade. Jeugdvoorzitter Dirk-Jan van Ziel reikte de kampioensschaal uit aan de spelers van JO13-1 en hun begeleiders.

Op woensdagavond 6 november aanstaande vindt vanaf 19.30 uur de 80ste jaarvergadering van Vroomshoopse Boys plaats in de kantine ’t Flierhuus, gecombineer met de jaarvergadering van d supportersvereniging van de Boys. Voorzitter Edward Olthof en bestuurslid voetbalzaken en voorzitter van de Technische Commissie Tom Heideman zijn aftredend en herkiesbaar. Vele verenigingszaken passeren de revue, waarbij uiteraard de voortgang van de nieuwbouw van het clubhuis op De Bosrand. Ook worden er op 6 november trouwe Boys-leden gehuldigd.