Tegen Be Quick’28 moest Vroomshoopse Boys in Zwolle aantreden zonder de vanwege werkzaamheden afwezige Ton Kunst en zonder de geschorste Ernst-Jan Heideman. Na het beginsignaal van de 21-jarige leidsman Ramon Tulen uit Groningen werd direct druk gezet op de verdediging van de gastheren. Dat resulteerde al na 1 minuut in de openingstreffer. Geknoei in de defensie van Be Quick’28 leidde tot een intikker van de attente Leon Dogger: 0-1. Vroomshoopse Boys bleef in de fase erna de bovenliggende partij, waarbij de opgekomen centrale verdediger Rutger Schrijver vanuit een corner net het doel miste in de 11e minuut. De thuisclub stichtte met snelle tegenstoten ook gevaar, maar sluitpost René Kok van Vroomshoopse Boys redde enkele keren bekwaam.

Al in de 24ste minuut werd de score verdubbeld. De in het nauw gebrachte Keeper Teko Malanda kopte de bal na een diepe bal buiten de zestien weg in de voeten van Jordy Harms. De Boys-spits aarzelde geen moment en vanaf 35 meter belandde de bal met een fraaie boog in het verlaten doel van Be Quick’28: 0-2. De fysiek ijzersterke spits Sertac Yiklmaz stichtte het nodige gevaar, maar de Boys-defensie speelde uitermate geconcentreerd. In de 44ste minuut dook Boys-middenvelder Tom Pierik na een prima combinatie met Jordy Harms vrij op voor keeper Teko Malanda van Be Quick’28, Beiden kwamen in botsing, waarna Tom Pierik er met en blessure af moest. Bram Hooijer kwam de onfortuinlijke Boys-speler vervangen. De rust brak aan met een gezien het spelbeeld al met al verdiende 0-2 voorsprong voor de gasten.

Na de thee zette Be Qyicik’28 er een tandje bij en de Boys moest steeds meer terug. Sporadisch kwamen er uitvallen van het team van hoofdtrainer Karlo Meppelink en zijn assistent Henk Harmens, maar de echte scherpte ontbrak in die fase. In de 58ste minuut kwam er weer eens dreiging vanaf de rechterkant van de thuisploeg en Sertac Yilmaz rondde vervolgens feilloos af in de rechterhoek: 2-1. In de 66ste minuut dook Juliën Derks namens de Boys op voor de Be Quick’28 doelman, maar het vlammende schot van de snelle Boys-aanvaller werd stompend verwerkt. Vroomshoopse Boys beperkte zich vooral tot verdedigen en Be Quick’28 kwam steeds meer opzetten. In de 72ste minuut werd Jos Hutten aan Boys-zijde gewisseld voor Robert Veld.

In de 8oste minuut werd Jordy Harms ten koste van een overtreding afgestopt. De toegekende vrije trap werd vanaf 20 meter prima ingeschoten door Leon Dogger, maar een fraaie safe van keeper Teko Malanda voorkwam de 1-3. In de 81ste minuut had Robert Veld een treffer op z’n schoen, maar de goalie van Be Quick’28 redde opnieuw. Be Quick’28 ontwikkelde een slotoffensief, maar een grote kans voor spits Sertac Yilmaz werd verijdeld door een uitstekende verdedigende actie van Andjin van Veen. In de 85ste minuut kwam bij de Boys Tobias Kempers voor de aangeslagen Leon Dogger. Een minuut later maakte Boys-verdediger Robert Drenthen een onreglementaire overtreding. Dat betekende geel en opgeteld bij het eerdere geel vanwege commentaar op de leiding betekende dat rood en een veldverwijzing.

Met tien man leek Vroomshoopse Boys stand te houden, maar in de 92ste minuut ging het toch nog mis. Keeper René Kok kon een bal door hinderen van Sander Fillet niet klemvast houden en de slimme aanvaller van Be Quick’28 schoot de 2-1 binnen. Protesten aan het adres van arbiter Tulen hielpen niet. Het pleit voor het karakter en de veerkracht van de Boys, dat daarna direct weer de aanval werd gezocht. Jordy Harms zette goed door na een oorspronkelijk afgeslagen aanval en bediende middenvelder Jelle Drees op maat. Het verwoestende schot sloeg via de onderkant van de lat achter de krijtlijn binnen: 2-3. Deze wereldgoal was bevrijdend voor het Boys-team dat deze late ontsnapping uitbundig vierde.

Zo werden de eerste drie punten in de tweede klasse H. binnen gehaald en werd de ongelukkige thuisnederlaag tegen vv Den Ham weer weggepoetst. Zaterdag volgt er weer een uitwedstrijd, dan tegen ASC’62 in Dalfsen.

In Zwolle werd in de  volgende opstelling gespeeld: doel: René Kok; achter: Robin Drenthen (tot de 86ste minuut), Rutger Schrijver, Andjin van Veen en Jesper Derks; midden: Leon Dogger (85: Tobias Kempers, Jelle Drees en Tom Pierik (44: Bram Hooijer); voor: Juliën Derks, Jordy Harms en Jos Hutten (72: Robert Veld).

Vroomshoopse Boys 2 won ook de tweede wedstrijd in de eerste klasse ne nu werd in Ommen verdiend met 3-2 gewonnen van OZC 2.  Vroomshoopse Boys 3 won uit afgetekend van Buchterveld 2 met 5-1. Hoofdklasser Vroomshoopse Boys J019-1 lukte weinig thuis tegen Heino JO19-1 en er werd dan ook met 5-0 verloren. Vroomshoopse Boys JO17-1 is de trotse koploper en nu werd in Geesteren met 1-0 van Stevo gewonnen.