Een waar monument staat op het punt van verdwijnen: de huidige hoofdtribune van Vroomshoopse Boys. Het sportcomplex De Bosrand werd op zaterdag 28 augustus 1976 geopend. Niet lang daarna verscheen onder impulsen en op kosten van onze supportersvereniging van de Boys de hoofdtribune met zo’n 300 zitplaatsen. In het verleden kwamen er aanvankelijk zelfs nog stoeltjes uit De Meer, het vorige stadion van de BVO Ajax Amsterdam.

De hoofdtribune is niet weg te denken en is van en voor de supporters, waarbij de B-site van onze enthousiaste jeugdleden. Vanwege de bouw van het nieuwe clubhuis (met een nieuwe zittribune) op dezelfde locatie, worden de stoeltjes gedemonteerd. Dat gaat op zaterdagmorgen 14 oktober gebeuren en tussen 8 en 9 uur wordt er met de vrijwilligerswerkzaamheden gestart.

De spelers en stafleden van de A- en B-selectie van Vroomshoopse Boys gaan die klus samen klaren, een bijzonder warming-up voor de competitiewedstrijden later op die dag. De stoeltjes zitten bijzonder stevig vast met 4 a 5 bouten, maar dat moet voor onze gespierde voetballers en handige stafleden geen probleem zijn. De blauw-gele stoeltjes worden eerst opgeslagen op De Bosrand en zullen naar verwachting een goede herbestemming vinden.

Clubfotograaf Jeannet Dogger maakte afgelopen zaterdag tijdens de wedstrijd van Vroomshoopse Boys tegen De Zweef de laatste foto van de hoofdtribune met de bekende blauw-gele stoeltjes, die we nog even laten zien. De herinnering blijft!