Allereerst hoop ik dat het goed gaat met jullie familie, vrienden, partners, kinderen en met jullie zelf. Uiteindelijk is gezondheid het belangrijkste dat nu telt. We zitten samen in een situatie die zijn weerga niet kent, een bijzondere, ingrijpende en verwarrende tijden. Het coronavirus heeft het dagelijkse leven in zijn greep en we weten nog niet waar dit zal eindigen. Als voetbal vereniging steunen we natuurlijk het overheidsbesluit en KNVB besluit om alle activiteiten t/m 6 april stil te leggen. Ons sportpark,onze kleedkamers, velden, kantine etc blijven dan ook gesloten tot nader bericht. De hekken zitten op slot en vanwege ieders veiligheid en ook weer landelijk beleid van de overheid, is het ook niet de bedoeling dat er op eigen gelegenheid wel gesport gaat worden op de velden. We zien dat deze aanwijzingen goed worden opgevolgd.

2 weken geleden draaide onze vereniging nog op volle toeren. Met vele commissies en vrijwilligers werden de speelschema’s de veld-indelingen en de kleedkamer-indelingen gemaakt. We maakten ons druk over gebrek aan kleedkamers tijdens de “piekmomenten” op zaterdagochtend, een logisch gevolg van een groeiende vereniging. Fijn om te merken dat onze “korfbalbuur” TOP ons hiermee voort wilde helpen door tijdelijk hun kleedkamers beschikbaar te stellen. Samen optrekken op de Bosrand, daar moet onze kracht liggen. Vanaf deze plek hiervoor nogmaals onze dank.

2 weken geleden hadden we verschillende activiteiten gepland om de 3e helft op zaterdagmiddag in de kantine te organiseren. Zwarte Jannes was net geweest, verschillende dj’s hadden gespeeld etc. De prestatie teams draaiden over het algemeen goed tot zeer goed, met als hoogte punt een periodekampioenschap voor ons 1e elftal! Onze recreatieteams vermaakten zich ook prima. Er leek geen vuiltje aan de lucht om ook dit seizoen sportief en financieel positief af te sluiten.

Het is nog maar kort geleden, en nu ziet de wereld er even anders uit. Ons bestuur met de commissies, leiders, trainers, begeleiders, iedereen is zich aan het bezinnen. Hoelang gaat dit duren en wanneer kunnen we weer verder. Achter de schermen wordt er volop gewerkt aan de mogelijke scenario’s en wat deze dan betekenen voor de spelers en begeleiders. Op dit moment is er nog niets duidelijk en houden we met de meeste scenario’s rekening. En ondertussen kijken we ook al met een schuin oog naar het volgende seizoen. Hoe gaan we het dan organiseren, hoe worden de teams ingedeeld, wie worden de trainers en overige begeleiders enzovoort. Samen moeten we het oplossen en ieders hulp is daarbij welkom!

Onze technische commissie is samen met onze jeugdcommissie in voorbereiding om ons strategisch 5 jarenplan voor de jeugd af te ronden. Hiermee borgen we dat ook de komende jaren zowel het prestatievoetbal als ook de recreatieve kant van ons jeugdvoetbal, zeer uitdagend blijft voor onze jeugdafdeling. Meer hierover volgt t.z.t via onze jeugdcommissie.

Wat de accommodatie betreft kan ik u mededelen dat het onderzoek naar de nieuwbouw van de kantine nog volop bezig is. Hierover is recent nog een update gegeven. Rondom veld 5 wordt er momenteel een mooi tegelpad aangelegd zodat we hier nog beter omheen kunnen lopen. En ondertussen lopen er gesprekken met de gemeente Twenterand om het dak van de kleedkamers (oude deel) te vervangen. Klein onderhoud door onze veldploeg gaat, weliswaar in kleinere omvang, gewoon door. De kleedkamers krijgen een grondige reiniging van Gerrit Timmerman, waarbij alle hoeken en gaatjes goed meegenomen worden.

Zodra hierover meer nieuws is dan zullen we dat met u delen.

Bij Vroomshoopse Boys weten we elkaar over het algemeen goed te vinden, als straks de signalen weer op groen staan en we de wei weer in kunnen om te voetballen, dan rekenen we er met ons bestuur weer op dat onze vrijwilligers en ook de ouders van onze jeugd weer klaar staan om de vereniging met zijn hele organisatie weer te laten draaien. Onze sponsoren zijn ook een belangrijk onderdeel van onze vereniging. Zij zorgen er immers ook voor dat we de contributie laag kunnen houden. Momenteel hebben onze ondernemers het over het algemeen niet gemakkelijk. Indien mogelijk verzoek ik u om aan hen te denken wanneer u boodschappen of aankopen doet.

Tot slot, zorg goed voor jezelf en voor elkaar! Hopelijk kunnen we dan spoedig weer het normale (voetbal)leven met elkaar oppakken.

Namens ons bestuur, Edward Olthof