Een leuk bericht voor de Boys-familie in deze beroerde tijden van de coronacrisis is altijd welkom. Er wordt niet getraind en niet gevoetbald op de Bosrand, maar de voorbereidingen voor het volgend voetbalseizoen zijn al bezig. Dat gaat dan anders dan normaal, zoals met videoconferenties via skype.

Zo ging het ook tussen de Technische Commissie van Vroomshoopse Boys en de keeperstrainer van de – en B-selectie, de beoogde opvolger van Han Meinderink en diens interim vervanger Michel Litaay. De Technische Commissie onder voorzitterschap van Tom Heideman en het hoofdbestuur zijn heel content met de aanstelling van de ervaren en gedreven keeperstrainer Marc Doornbos, nu nog keeperstrainer van HHC Hardenberg.

Marc is 36 jaar en begon z´n voetballoopbaan als 6-jarige in z´n geboorteplaats Klazienaveen bij de gelijknamige voetbalclub. Van z´n 12e tot z´n 18e levensjaar was Marc keeper bij FC Emmen. De volgende stap was HHC Hardenberg. Daar heeft Marc kampioenschappen en promoties meegemaakt naar de hoofdklasse en naar  de Topklasse. Daarna volgde één seizoen Topklasse met SVZW uit Wierden en twee seizoenen was Marc keeper bij vv Kloosterhaar. Daarbij werd een promotie naar de tweede klasse gerealiseerd.  Daarna is Marc als keeper gestopt en heeft hij tot slot nog een half seizoen bij derdeklasser SV Dedemsvaart gespeeld, waar toen keepersproblemen waren.

Marc Doornbos begon in zijn periode bij vv Kloosterhaar met het geven van keeperstrainingen bij FC Emmen. Eerst de onderbouw, later de bovenbouw, waar hij onder meer het talent Kjell Scherpen onder z´n hoede had, nu keeper bij Ajax. Daarna is Marc Doornbos twee peridoes met een onderbreking keeperstrainer geweest bij de 1e selectie van HHC Hardenberg. Vorig jaar om deze tijd is Marc weer bij de Hardenbergse tweede divisionist ingestapt en hij is nog steeds werkzaam op de Boshoek.

Het contract bij HHC Hardenberg van Marc Doornbis wordt niet verlengd aan het eind van het seizoen 2019/2020. Sander Danes, de huidige doelman van het eerste elftal van HHC Hardenberg beëindigt aan het eind van dit seizoen zijn keepersloopbaan. Hij wordt de opvolger van Marc Doornbos als keeperstrainer van de 1e selectie van de tweede divisionist uit Hardenberg.

Marc Doornbos werkt sinds oktober 2019 als exportmanager bij LUNE BV, een familiebedrijf, dat onderdeel is van Brink uit Hoogeveen. Op duurzame  wijze worden daar afvalscheidingssystemen voor zorginstellingen, onderwijsinstellingen, kantoren, kantines, openbare ruimtes etc,. geproduceerd.

Marc, die op 3 april aanstaande 36 jaar jong wordt, verheugt zich op de komende periode bij Vroomshoopse Boys. Hij heeft er zin en ziet dit als een mooie uitdaging. Marc zal op de dinsdag- en donderdagavonden de keepers van de Boys gaan trainen. Tevens maakt Marc op de zaterdagen en bij de doordeweekse wedstrijden als keeperstrainer bij het eerste elftal deel uit van de technische staf en zal dan de keepers van de A-selectie begeleiden.

Marc Doornbos is een trainer, die er voor de keepers is. De keepers bepalen op hun beurt de eigen lat en doelstelling. Marc wil samen met de keepers die doelstellingen verwezenlijken. Hij is een trainer, die gericht is op resultaat. In de woorden van Marc: “Als je wint en progressie boekt, wordt het spelletje alleen maar leuker”.

We wensen Marc veel werkplezier en succes toe bij Vroomshoopse Boys.