Vroomshoopse Boys tegen DZC’68

Deze grote voetbalvereniging uit Doetinchem werd vorig seizen glansrijk kampioen. In deze voetbaljaargang maakt het team van trainer Steven Verheijen kennis met de harde wetten van de eerste klasse D. Een hogere handelingssnelheid en individueel sterke spelers horen daarbij, evenals het feit, dat wedstrijden vaak op details worden beslist. Dat ondervond de promovendus DZC’68 afgelopen zaterdag thuis weer eens tegen hoogvlieger SVZW. Een voorsprong van 1-0 werd ondanks goed spel en door wat pech met afgekeurde doelpunten verspeeld tegen de ervaren en ambitieuze gasten. Uiteindelijk stond er 1-2 op het scorebord en daarmee kreeg SVZW in feite teveel.

Ook het jonge team van Vroomshoopse Boys kent dergelijke ervaringen, waarvoor leergeld wordt getaald. Meerdere malen was de stand 1-0, maar trok de tegenstander toch nog aan het langste eind. Daartegenover staat dat een flink aantal spelers van de Boys de afgelopen drie seizoenen kennis heeft gemaakt met de eerste klasse. Dat was afgelopen zaterdag uit bij subtopper vv Nunspeet te merken. Er werd voor elke meter gestreden en er waren snelle omschakelmomenten. Met net even wat smeer cherpte bij de eindpasses was er zelfs nog meer mogelijk geweest dan de uiteindelijke brilstand.

Dit verdiende gelijke spel geeft wel vertrouwen voor de komende periode. Tot de winterstop wachten nog DZC’68 en SDV Barneveld thuis en Go-Ahead Kampen en vv Hierden uit. Op papier liggen hier mogelijkheden, maar dat moet wel op het veld waargemaakt worden. het trainerstrio Karlo Meppelink, Arjan Paters en Stephan Bloemendal doet er alles aan om een goede reeks neer te zetten. Zaterdag kan de eerste slag worden geslagen, ook gelet de stand op de ranglijst. DZC’68 bezit maar een punt meer dan Vroomshoopse Boys, zie daar het belang van deze wedstrijd. i de onderste regionen. Er wordt een uiterst spannend duel verwacht, waarbij het thuisvoordeel net even de balans kan laten doorslaan in Vroomshoopse voordeel.  Voorspelling: een 3.

ASV Dronten tegen vv Nunspeet

De thuisploeg bevindt zich aan de onderkant van de middenmoot. Dat gegeven maakt dat er punten nodig zijn om een wat veiliger gevoel te krijgen. Het team presteert wat wisselvallig en zoekt nog balans. Tegenstander vv Nunspeet wil de draad van overwinningen weer oppakken na het 0-0 gelijke spel thuis tegen Vroomshoopse Boys. Dan wordt ook meteen goed begonnen in de tweede periode. In Dronten lijkt dat mogelijk te zijn. Voorspelling: een 2.

Flevo Boys tegen KHC

De thuisploeg lijkt het even kwijt te zijn na de sterke start in de competitie. Vraag is of het onverwacht verspelen van de eerste periodetitel nog nadreunt bij der Polderploeg. Tegenstander KHC presteert dit seizoen boven verwachting en mag met de huidige 13 punten tevreden zijn. Tegen Flevo Boys wordt het een zware strijd voor het team uit Kampen, dat een dergelijke klus wel toevertrouwd is. Toch zie ik het sterke Flevo Boys aan het langste eind trekken. Voorspelling: een 1

FC Zutphen tegen DOS’37

De thuisclub snakt na vier gelijke spelen naar de eerste overwinning. Voor elk punt moet gestreden door het team, dat de juiste vorm nog niet heeft gevonden. Toch lijkt, ook al door de terugkeer na blessures van meerdere basisspelers,  het spel wat te verbeteren de laatste periode. DOS’37 wist heel knap de toenmalige koploper Flevo Boys op 1-1 te houden en lijkt op stoom te komen. Het veldspel oogt nog niet altijd even solide, maar de verdediging oogt weer als vanouds als een moeilijk te nemen vesting. Voorspelling: een 3.

WHC tegen SDV Barneveld

De thuisploeg stelt tot op heden teleur in de competitie. Steeds weer worden beginnersfouten gemaakt, die tegenstanders in het zadel helpen. Tegen KHC leidde meer dan 70% balbezit daardoor tot niets. Zaterdag moet het echt gaan gebeuren tegen een tegenstander die ook bepaald nog niet imponeert. Deze degradant uit de hoofdklasse is nog op zoek naar vorm en ritme. Voorspelling: een  1.

SVZW tegen Go-Ahead Kampen

Vorige week zaterdag had SVZW het moeilijk tegen DZC’68, maar het team uit Wierden won wel. Dit seizoen lijkt er meer. mentale veerkracht bij de Zwaluwen aanwezig te zijn. Dat kan beslissend zijn bij de slotbalans aan het eind van dit seizoen. Go-Ahead Kampen speelde tegen DETO Twenterand helemaal niet slecht, maar kon aanvallend totaal geen vuist maken. Dat gegeven gaat zaterdag ook bij deze laagvlieger meespelen tegen SVZW, dat als favoriet start. Voorspelling: een 1.

DETO Twenterand tegen vv Hierden

De eerste periodetitel van dit seizoen is een geweldige opsteker voor DETO Twenterand, dat vorig seizoen nog zo in zwaar weer verkeerde. Het zelfvertrouwen is helemaal terug bij de roodhemden. Gevaar is nu dat met het behaald succes enige gemakzucht binnensluipt. Tegenstander vv Hierden heeft individueel sterke spelers, maar lijkt nog geen echt team. Na een voortvarend begin in deze competitie valt de promovendus uit de Veluwe mede daardoor wat terug. Voorspelling: een 1.