Vandaag de uitwedstrijd naar Vriezenveen om tegen Dos ’37 JO11-1 te spelen. Leider Thomas had wat moeite om de weg naar de bosrand te vinden maar sloot later aan. Dos had de 1e wedstrijd van het seizoen met dubbele cijfers gewonnen en stond bovenaan, dus we konden wat verwachten. We begonnen met Tristan in de goal, Jasper, Pim en Sam stonden achterin. Op het middenveld speelde Damian, Tigo en Sem en voorin speelde Evan. Emmy mocht naast Trainer Tim en leider Thomas beginnen. Het begin van de wedstrijd zag er goed uit. Er werd weer goed gevoetbald en Dos werd achteruit gedrukt. Na een goede pass van Sem waar Evan net niet bij kon was Damian de lachende derde. Hij schoot de 0 1 voorsprong verdient binnen. Nadat Evan op de paal schoot was het een aanval later wel 0 – 2. Nu was het Pim die binnen schoot. Tussendoor kwam Dos niet echt aan voetballen toe en moest het zich beperken tot de lange bal op de spitsen. Maar die werden vakkundig onschakelijk gemaakt door onze verdedigers. Vlak voor het einde van het eerste kwartier was Damian nog vlak bij de 0 – 3 maar hij schoot op de lat. In het tweede kwartier gingen we vrolijk verder met aanvallen. Toch moesten we scherp blijven want in een moment van onopletzaamheid leek Dos terug te komen in de wedstrijd. 1 – 2. Onze onvermoeibare verdediger Sam herstelde dit al snel met een prachtig en kiezelhard afstandsschot waar hij zijn hele ziel en zaligheid in legde. 1 -3.  Middels een lange pass zette daarna Tigo Evan vrij voor de keeper die de bal over de keeper heen lobte en de 1 – 4 binnenkopte. Toen Dos daarna een eigen goal maakte en we op een 1 – 5 voorsprong kwamen leek de wedstrijd gespeeld. Het derde kwartier begon een stuk minder. Onze jongens hadden het gevoel dat de buit al binnen was en lieten meer ruimte aan de Dos spelers. Dos vocht zich terug in de wedstrijd en kwam terug op 2 – 5. Daarna volgden meerdere hachelijke situaties waarin Tristan vaker moest optreden. Middels een prima redding na een vrije trap wist Tristan gelukkig de 3 – 5 te voorkomen. Dos had dit kwartier het beter van het spel en wij kwamen er  nog maar zelden uit. Nadat trainer Tim de spelers goed had wakker geschut ging het in het laatste kwartier weer wat beter. De wedstrijd kwam meer in evenwicht en beide ploegen kregen kansen. Het was Pim die middels zijn tweede goal de 2 – 6 binnenschoot en toen was het wel gespeeld. Dos scoorde nog wel de 3 -6 maar toen floot de prima leidende scheidsrechter voor het einde. Op naar volgende week!