Overwinning voor JO11-1

Op zaterdag 10 maart stond de 2e wedstrijd van de voorjaarscompetitie op het programma. Tegenstander deze zaterdag was VV Hellendoorn JO11-1. Een bekende, waar we ook in de najaarsreeks tegen hebben gespeeld. Destijds wonnen we met 6-3. Een nieuwe wedstrijd betekent nieuwe kansen. Gelukkig konden we iedereen weer begroeten deze zaterdagochtend. D’angelo startte uiteraard in de goal, Danell en Arjan achterin, Wouter, Sven en Thayrell op het middenveld en Max begon in de spits. Jurre startte vanaf de kant. In het begin hadden we het lastig, we hielden de bal niet lang in ons bezit en ook gingen er veel duels verloren. Niet verrassend scoorde Hellendoorn de openingstreffer. Hierna gingen we zelf beter spelen. We hielpen elkaar met verdedigen en pasten beter de bal naar elkaar. Dit resulteerde in twee goals van Thayrell, een eigen doelpunt van Hellendoorn en doelpunt van Sven, na een harde pegel. Hellendoorn wist iets terug te doen, want uit een snelle aanval schoot de aanvaller van Hellendoorn de bal van een ruime afstand precies over D’angelo heen. Zij dachten verder te kunnen aansluiten, maar Thayrell wist na een goede individuele actie de 5-2 aan te tekenen. Na rust was er een ander spelbeeld. We hadden veel balverlies, speelden te veel alleen en verdedigden een paar keer dwars door het midden uit. Dit leidde tot 3 tegengoals waardoor de stand weer in evenwicht was. We gaven echter niet op, en na een actie van Sven, wist hij de bevrijdende 6-5 te scoren. Een uiteindelijke verdiende overwinning, maar onnodig dat we het zo spannend maakten. door middel van een GoPro camera is de wedstrijd gefilmd en hebben we afgelopen week gezamenlijk de beelden bekeken en samen hierover gesproken, erg leerzaam! Helaas geen wedstrijd op 17 maart, maar aanstaande zaterdag spelen we tegen JCO JO11-1, een ploeg waar we graag revanche op willen nemen!