Afgelopen zaterdag speelden we thuis tegen Rigtersbleek JO13-1. Rigtersbleek wat de laatste weken weer goed op dreef was leek een geduchte tegenstander op papier. Ze werden kampioen in de najaarscompetitie en wisten afgelopen week van de nummer drie te winnen.

We waren compleet en startten in de volgende opstelling: 1. Daan, 2. Levi, 3. Arjen, 4. Duncan, 5. Chris, 6. Jordi (c), 7. Nelson, 8. Niek, 9. Stef, 10. Rick, 11. Sem, 12. Julian en 14. Hugo.

We begonnen redelijk aan de wedstrijd en het viel ons op dat Rigtersbleek met een 10 speelde die zo goed als spits was, maar dat ze wel met vier man achterop stonden. Leuke uitdaging voor ons dus om op het middenveld de ruimtes te zoeken die er zeker waren. Maar we hadden vandaag moeite, Rigtersbleek troefde ons af in de duels waardoor de tweede ballen (te)vaak voor Rigtersbleek waren. We kwamen dan ook op achterstand een mooi doelpunt vloog over Daan heen 0-1. We moesten ons herpakken en op zoek naar de gelijkmaker. Nelson kwam er door werd iets aangeraakt door de keeper die hem uit balans haalde hierdoor kon Nelson de bal niet meer stoppen voor de achterlijn. Waarschijnlijk als die ging liggen had hij een penal gekregen maar het mooie aan deze leeftijd is dat de meesten nog heel eerlijk zijn en altijd willen gaan voor de bal. Een grote fout in onze achterhoede leidde het tweede doelpunt van Rigtersbleek in en we kwamen op een 0-2 achterstand.

Dit was ook tevens de ruststand. Dat er iets moest gebeuren was duidelijk maar we moesten ook oppassen dat we niet meteen de 0-3 tegen kregen want dan was het helemaal gebeurd. We waren vaker teruggekomen vanuit een achterstand. We gooiden de opstelling om en Julian en Hugo kwamen erin en Rick die iets geblesseerd was en Sem gingen eraf. Wat er in resulteerde dat dit de opstelling werd; 1. Daan, 2. Julian 3. Levi, 4. Duncan, 5. Chris, 6. Jordi, 7. Nelson, 8. Niek, 9. Arjen, 10. Stef, 11. Hugo.

De tweede helft kwamen we beter in ons spel maar het was duidelijk dat Rigtersbleek de opdracht had gekregen om de 0 te houden. Ze verdedigden met man en macht en elke bal die ook maar in de buurt van hun 16 kwam werd luidkeels door de begeleiding gecoacht met de woorden “Ruimennnn” en “Langggg”. Dat het dus nog een moeilijke tweede helft ging worden was duidelijk. We kregen een grote kans via Hugo uit een voorzet van Nelson maar in plaats van ineens te schieten besloot Hugo de bal aan te nemen en de drukte in te draaien wat leidde tot balverlies. Hierna kwam de ingevallen Sem er nog een keer door en kwam oog in oog met de keeper maar de uitstekende keeper redde. Een corner kwam nog voor en we telde hem eigenlijk al maar wederom stak de keeper van Rigtersbleek er een stokje voor. Het was zo’n ochtend, we gingen vandaag niet meer scoren en de wedstrijd liep uit tot onze tweede nederlaag in de competitie 0-2.

Op resultaat gericht uitstekend gespeeld door Rigtersbleek hiervoor mijn complimenten. Alhoewel ik nooit van mening ben om op deze manier te spelen op deze leeftijd heeft het Rigtersbleek zeker gebracht waarvoor ze kwamen naar de Bosrand namelijk de drie punten tegen de favoriet.

Wij spelen aanstaande zaterdag tegen de nummer 11 uit de competitie die afgelopen weekend wisten te winnen van PH Almelo. AVC Heracles komt naar de Bosrand en we trappen af om 09:30 onder leiding van scheidsrechter M. de Jong.

Kom op boys!
(foto is niet van afgelopen zaterdag)