Na afgelopen week gewonnen te hebben van Victoria’28 Jo13-1 mochten we ons weer op de tweede plaats in de competitie begeven. Vandaag stond de nummer 11 van de competitie Luctor et Emergo JO13-1 op het programma. Luctor had tot noch toe één wedstrijd gewonnen van de nummer 12 AVC Heracles, de rest ging nog verloren. De laatste wedstrijd van de voorbereiding hadden we ook tegen Luctor gespeeld, mede door vele vakantiegangers in hun elftal wonnen we toen met 0-15 op sportpark de Horst in Almelo.

Dit keer waren de zaken als het goed was anders en zaten ze natuurlijk niet voor niks in de promotiepoule. We begonnen in de volgende opstelling; 1. Daan, 2. Julian, 3. Arjen, 4. Duncan, 5. Chris, 6. Jordi (c), 7. Nelson, 8. Niek, 9. Hugo, 10. Rick, 11. Sem, 12. Stef en 14. Levi.

Vanaf de aftrap koos Luctor de bal meteen lang op de linksbuiten hoewel we dit niet aan zagen komen konden we dit nog wel herstellen. Bij de tweede lange bal op de linksbuiten zaten we wederom niet op te letten en kregen we wel meteen de deksel op de neus en stonden we na 1 minuut al achter met 1-0. Luctor in extase en vanaf de zijkant werd al 10, 10, 10 geroepen. We hadden moeite om de bal in de ploeg te houden en kozen te vaak en te snel voor de lange bal waardoor we Luctor in hun kracht lieten komen. In de 6e minuut kwamen we (pas) op gelijke hoogte, een prachtige steekpass van Rick zetten Sem oog in oog met de keeper en Sem ramde hem tegen de touwen 1-1. We kregen hierna nog een kans via Nelson maar hij schoot op de paal. In de 13e minuut bekroonde Nelson wel een kans en scoorde de 1-2. Hoewel we wel de betere waren, waren we aan de bal nog veel te slordig waardoor we het onszelf veel te moeilijk maakten dan eigenlijk nodig was. In de 17e minuut werd er een eigen doelpunt gemaakt naar goed werk van Niek 1-3. Vlak voor rust hadden we één van de mooiere aanvallen van de ochtend, vanuit de opbouw stuurden we Sem de diepte in, Sem omspeelde zijn man gaf de bal voor en Stef schoot raak 1-4.

Een 1-4 voorsprong, teruggekomen van een 1-0 achterstand zijn toch dingen waar je tevreden over kunt zijn. Hiervoor kregen de jongens ook de complimenten. Maar de manier waarop was nog veel te slordig we hadden veel te weinig “rust” aan de bal en moesten veel vaker en meer de voetballende oplossing zoeken. Het is mooi om te zien dat de jongens dit zelf ook beamen en ook zij met een 1-4 voorsprong in de rust nog niet geheel tevreden waren.

Na rust stond er ineens een compleet andere team ( met dezelfde spelers 😉 ) we gingen nu wel de voetballende oplossing zoeken en speelden Luctor helemaal zoek. In de 33e minuut scoorde Stef de 1-5. In de 34e minuut scoorde Sem na een prachtige assist diagonaal over de verdediging van Stef de 1-6. In de 37e minuut was het Nelson die een mooie actie had en de bal breed gaf op Sem die in kon tikken 1-7. In de 40e minuut maakt Levi een kopbal uit een vrije trap van Niek 1-8. En in de 43e minuut schoot Niek een vrije trap er ineens in. De keeper probeerde hem nog te stoppen maar tikte bal omhoog in het dak van het doel en er weer uit. De scheids constateerde dit niet en dus telde met groot ongeloof dit doelpunt niet. We lieten ons niet van de wijs brengen en Nelson scoorde in de 47e minuut de 1-9. In de 51e minuut was het Stef die scoorde op aangeven van Nelson 1-10, In de 55e minuut scoorde Niek alsnog zijn verdiende doelpunt 1-11, in de 57e minuut was het Julian die met gevaar voor eigen leven een corner van Sem binnen kopte 1-12 en tot slot scoorde Sem in de 58e minuut de 1-13. We hadden nog twee minuten te gaan maar Luctor begon het zat te worden en meer overtredingen te maken wat de scheids deed beslissen de wedstrijd in de 58e minuut af te fluiten.

Een overwinning met maar liefst 12 doelpunten verschil waarvan er 9 werden gemaakt in de tweede helft. Je kunt niet anders dan trots zijn op de manier waarop we hebben gevoetbald in de tweede helft. Hoewel Luctor het op een gegeven moment opgaf bleven wij wel doorgaan en werden de ballen echt aan elkaar gegund. Mooi om te zien en hoewel de weerstand misschien niet optimaal was hebben de jongens met name in de tweede helft geweldig staan voetballen waarvoor mijn complimenten.

Zaterdag komt de nummer 4 van de competitie Rigtersbleek op bezoek. Zij wisten afgelopen week te winnen van de nummer 3 Rood Zwart en lijkt een gewaagde tegenstander. We trappen op de Bosrand af om 09:30 onder leiding van scheidsrechter M. de Jong.

Man of the Match; Was vandaag de ingevallen Stef. Hij kwam er naar 24 minuten in en scoorde drie keer en gaf een assist. Hij liet ons beter voetballen in de voorhoede. Probeer de vorm van deze wedstrijd vol te houden! Klasse