Het valt dit seizoen nog niet mee. Sterke tegenstanders, zware verliespartijen, altijd maar achter die man aanrennen en elke week weer trainen en voetballen terwijl je weet hoe moeilijk het weer gaat worden op de zaterdag. Het is dit seizoen dus niet zo leuk om voetballer van JO17-3 te zijn. Een klasse te hoog ingedeeld. Toch laat dit team zien dat het uit het juiste hout gesneden is. Elke zaterdag staan de jongens plus de begeleiding weer vol goede moed in de wei om er het beste van te maken. Daarvoor alleen verdiend het al complimenten.

Vandaag de uitwedstrijd tegen Nieuw Heeten JO17-1. Nieuw Heeten verkeerd ook in zwaar weer want waar wij nog 1 puntje hebben behaald dit seizoen zijn zij nog puntloos. Qua doelsaldo stonden zij er weer beter voor dus het zou een spannende pot worden. Trainer Mark Kottier en leider Ad Tepper hadden vandaag gekozen voor een aanvallende tactiek. Voorstopper Remco Tepper werd naar voren gestuurd om het middenveld te versterken zodat men achterin 1 op 1 kwam te staan. Er werd dus gestart in een 3 – 4 – 3 opstelling.

Het begin van de wedstrijd zag er goed uit. Nieuw Heeten moest in de achteruit en wij hadden het meest de bal. Achterin hadden keeper Maurice Nieuwlaar, linksback Sil van Straten, laatste man Roan Nieboer en rechtsback Ali het goed voor elkaar en de opbouw liep goed. Op het middenveld wonnen Remco Tepper, Huub Snoeijink, Vince Jongeneel en Jasper de Haan hun duels en voorin probeerden de snelle buitenspelers Bas Tepper en Rebar spits Alwin Jurjens te bereiken. Het zag er allemaal goed uit en eigenlijk was het wachten op de voorsprong. Deze kwam er door een pegel van Rebar. De ster uit Syrië schoot de bal hard en onhoudbaar achter de keeper van Nieuw Heeten. Ondertussen had keeper Maurice weinig te doen en dat was hem dit seizoen nog niet vaak overkomen. Nadat de keeper van Nieuw Heeten enkele keren reddend had opgetreden op schoten van ons was de eerste kans van Heeten pas in de 35e minuut te noteren. Er werd voorlangs gekopt na een corner. De 0 – 2 viel vlak voor rust. Na een steekbal van middenvelder Jasper was Rebar weg. Deze behield het overzicht en gaf een goeie pass richting tweede paal. Daar was de vlugge Bas Tepper om de bal af te maken. Met een luxe 0 – 2 voorsprong gingen we de rust in. Ondertussen was spits Alwin gewisseld voor collega spits Milan Aufderhaar.

Het begin van de tweede helft begon met een kans voor ons. Op links werd Huub vrijgespeeld maar zijn schot was een prooi voor de keeper. Nieuw Heeten werd nu wel wat gevaarlijker. Vooral via de lange ballen van de keeper kwamen er wat kansen. Na een goede kans voor Nieuw Heeten werd er over het doel van Maurice geschoten. Wij bleven echter ook gevaarlijk want Bas ontsnapte aan zijn bewakers en ging alleen op de keeper van Nieuw Heeten af. Zijn lob viel net naast het doel. Het duel kwam wat meer in evenwicht en werd dus spannender en spannender. De meegekomen ouders en supporters hadden het ook niet meer. Vooral mevrouw de Haan Kottier kon haar spanning maar net onder controle houden al waren daar wel de nodige decibellen voor nodig waardoor de meegekomen journalist soms wat in de war raakte. Ondertussen kwamen er weer meer kansjes voor ons. Spits Milan schoot hard op de goal maar deze ging net naast en de keeper van Nieuw Heeten moest een goede kopbal van Jasper uit de hoek ronselen om de 0 – 3 te voorkomen. Verder moesten we wel blijven opletten want na een lange bal van de keeper kwam er een speler vrij voor keeper Maurice. Deze wist echter prima te redden waardoor de marge twee bleef. Een misverstand bij ons in de verdediging leverde daarna helaas de aansluitingstreffer op waarna het nog spannender werd 1 – 2, al was het toen bijna tijd. Linksbuiten Bas gooide er vlak voor tijd nog een actie uit in de zestien van Nieuw Heeten waarna deze onreglementair werd gestuit en er nog een penalty voor ons kwam. Spits Milan zette zich vol vertrouwen achter de bal en velde het vonnis over Nieuw Heeten door de bal onhoudbaar in de hoek in de hoek te schieten. 1 – 3! Hierna floot de prima scheidsrechter voor het einde waardoor de 3 punten meegingen naar Vroomshoop. Een mooie dag voor het team!