017-1 strijdend ten onder

Gisteren begon voor ons de promotiepoule, nadat we in het najaar onze doelstelling (top 4) hadden gehaald en zelfs verrassend kampioen waren geworden. De 2e seizoenshelft moeten we het helaas doen zonder onze (ex) aanvoerder Thomas Kleinjan, hij is doorgeschoven naar o19-1 en gisteren misten we ook eenmalig Pascal Klaren. Hierdoor hadden we een iets andere opstelling dan de eerste seizoenshelft.
Onze doelstelling is om bij de eerste 6 te eindigen, en met name om elke wedstrijd alles te geven, of je nu voor of achter staat. We speelden de eerste wedstrijd in de promotiepoule tegen een andere kampioen, Holten o17-1. Zij waren kampioen geworden in de andere eerste klasse en zij hadden de selectie wel compleet. We begonnen zeer goed aan de wedstrijd. Mick scoorde al in de 2e minuut na een prachtige steekpass van Mark Berkhof. Daarna kreeg weer Mick een kans op de 0-2 maar miste oog in oog met de keeper. Holten kwam op 1-1, na een rake kopbal uit een corner. Even later kreeg Holten de kans op 2-1 maar de spits, die helemaal vrij stond, schoot vanaf 8 meter hoog over. Uit de tegenaanval scoorden we de 1-2, Bjorn gaf een prima pass op Mick en die schoot binnen, 1-2 voor ons. Dit was nog steeds binnen 10 minuten. Het spel golfde op en neer en dit bleef eigenlijk de hele eerste helft zo doorgaan. Het had met rust ook zomaar 4-4 kunnen staan maar gelukkig gingen we rusten met een 1-2 voorsprong. Na de rust was het gebeurd met de vele kansen. Het was een keiharde 2e helft waar om de 15 seconden een overtreding werd gemaakt en er waren meer opstootjes dan kansen. Hoogtepunt qua voetbal was dat onze keeper Mark H een bal uit de kruising plukte. Wij kregen veel overtredingen tegen maar deelden terecht ook vaak wat uit dus dan moet je niet lopen janken als je zelf een keer een tikkie krijgt en dat deden we ook bijna niet. Holten jankte meer dan ons, maar ik moet toegeven dat het fantastisch was om te zien hoe beide ploegen volop strijd leverden voor de overwinning. Toen wij voor stonden rekten wij tijd en Holten deed dat het laatste kwartier, want door weer 2 rake kopgoals waren zij op voorsprong gekomen (3-2). Heel irritant maar wij zouden hetzelfde hebben gedaan. De scheids had de wedsrijd niet meer onder controle en dit had Holten ook door en die bleven maar ballen wegschieten. Zelfs spelers met gele kaarten durfden dit want die hadden wel door dat de scheids geen rood zou geven. En ik geef ze groot gelijk want wij zouden dat ook hebben gedaan. Het spel lag dus vooral heel veel stil de 2e helft. Toen we nog voor stonden kwam dit natuurlijk goed uit maar toen we achter stonden was dit heel irritant. We kregen daardoor ook weinig kansen meer om nog gelijk te maken en verloren met 3-2. Heel zuur zijn de 3 kopgoals die we tegen kregen, maar als de tegenstander op elke positie bijna een kop groter is moet je ook realistisch zijn, we kunnen de spelers helaas niet groter maken dan dat ze zijn, maar 3 kopgoals mag natuurlijk nooit gebeuren dus de volgende wedstrijden zullen we anders, beter en vooral slimmer moeten verdedigen bij dode spelsituaties. We hebben wel keihard gevochten, zijn vol de duels in gegaan, hebben alles gegeven maar helaas was dit vandaag niet genoeg. Ondanks dat de tegenstander toch iets meer kwaliteit had dan ons, hebben we lang kans gemaakt op een gelijkspel en zelfs een overwinning, maar helaas werd het niks. Een gelijkspel was verdiend geweest. Maar als je verliest, dan op de manier zoals vandaag: strijdend ten onder, klasse !

2’ 0-1 Mick assist Mark B
8’ 1-1 kopgoal
10’ 1-2 Mick assist Bernd
65’ 2-2 kopgoal
70’ 3-2 kopgoal

Man of the match: Mark B.