Op zondag 14 mei was het dan zo ver. Op deze dag stond het regiotoernooi van de FC Twente/Heracles academie op het programma.
In dit toernooi voor spelers van de JO8 waren vanuit de Vroomshoopse Boys zowel de JO8-1 als de JO8-2 ingeschreven.

Verslag JO8-1

Om tien over 9 werd er verzameld bij de boys om naar het Heracles stadion te gaan, waar in on om het stadion het toernooi plaatsvond.
Op het ochtendprogramma stonden diverse activiteiten op het programma, waaronder schieten op een opblaasbaar dartbord, 4 tegen 4 en de bal door gaten proberen te schieten voor een zo hoog mogelijke score.
Precies om 12:00 uur was het tijd voor de lunch en na het maken van een teamfoto ging om 13:00 uur het toernooi van start.
Er werd gestreden in 4 poules van 6 teams, waarvan de hoogste 2 teams doorgingen naar de kwartfinale.
De eerste wedstrijd werd met goed spel 3-0 gewonnen van ATC’65 JO8-1. De jongens hadden er zin in en het weer was top!
De 2e wedstrijd ging gelijk op en werd met 2-2 gelijk gespeeld tegen Sparta Enschede JO8-1, waarna de 3e wedstrijd weer gewonnen werd met 3-0 tegen WVV’34 JO8-1.
Vervolgens werd er met 5-0 gewonnen van VV Bentelo JO8-1 en de laatste wedstrijd in de poule werd in het stadion van Heracles met 3-0 gewonnen van ON JO8-2
De poulewedstrijden zaten er op en met 13 punten waren we eerste geworden in poule C, waardoor de tegenstander in de kwartfinale de nummer 2 van poule D zou worden.

RKSV EMOS O8-1 was hierin de tegenstander en na een heftige strijd werd er knap met 1-0 gewonnen! Moe maar voldaan gingen we weer het stadion in waar de halve finale gespeeld werd. Dit werd een halve finale om nooit meer te vergeten. Wederom tegen Sparta Enschede werd het een super spannende partij waarin we in de laatste minuut de 2-2 maakten. Gevolg was dat penalty’s de doorslag moesten geven. We zouden beiden drie penalty’s nemen, waarna de winnaar bekend zou moeten zijn. Met Ibrahim als doelman werd de eerste penalty door Sparta Enschede genomen. Deze werd knap gestopt, waardoor de uitgangspositie om de finale te halen best groot begon te worden. Gijs benutte knap onze eerste penalty, waardoor er een brede lach op de koppies van de jongens tevoorschijn kwam. De spanning steeg. De tweede penalty van Sparta Enschede eindigde op de lat en werd dus ook gemist! De beurt was aan Lars die de bal vol vertrouwen op de penaltystip plaatste. Na een bekeken schot in de rechterhoek werd ook deze gescoord!

FINALE!!!

Na een iets te korte pauze werd de finale gespeeld tegen sv Wilhelminaschool JO8-1. Helaas zat een goed resultaat mede door de vermoeidheid niet meer in en werd de finale met 1-2 verloren.
De teleurstelling was zeker aanwezig, maar van korte duur. De prijsuitreiking was aanstaande en een grote beker werd in ontvangst genomen.
Trots en voldaan kwam er een eind aan deze mooie voetbaldag.

Ook jo8-2 mocht op deze moederdag naar Almelo voor bovenstaand toernooi. Vanuit jo8-3 kregen we versterking van Reau en Lars, zodat we met 7 spelers en heel veel supporters om 8.45 uur konden vertrekken. Na aankomst meldden we ons bij de organisatie en mochten we om 9.45 uur aantreden voor onze eerste wedstrijd tegen MVV’29. Die bleken helaas een maatje te groot. Voornamelijk door uitstekend keeperswerk van Reau verloren we slechts met 2-0. Hierna een korte pauze en meteen aan de bak tegen Hellendoorn. Ook in die wedstrijd hadden we het in eerste instantie lastig, kwamen 2-0 achter, maar Lars bracht ons een paar minuten voor het einde terug in de wedstrijd en in de allerlaatste seconde zette Siem Scholten de gelijkmaker op het scorebord. Hierna hadden we even pauze en mochten we op de foto, waarna we het stadion van Heracles in mochten voor de laatste 3 poulewedstrijden. Dit was wel een hele belevenis voor de jongens en het haalde ook het beste in ons naar boven. Eerst versloegen we Eilermark met 4-0 en daarna moest ook Lochem eraan geloven. Ze kwamen nog terug van een achterstand, maar wij wonnen uiteindelijk met 2-1. Hierna de laatste poulewedstrijd tegen Victoria, zij waren nog ongeslagen en dus in de race voor de 1e plek in de poule. Daar was in het begin niet veel van te merken, want wij waren sterker, maar scoorden niet. Victoria deed dat wel 2 keer en de wedstrijd leek gespeeld, maar niets bleek minder waar. Eerst scoorde Mike en vlak voor tijd zorgde Lenn voor de verdiende gelijkmaker. Dit leverde ons een 3e plaats in de poule op, we konden niet meer naar de finales, maar waren wel heel trots op hoe we gespeeld hadden.

Na een welverdiende en lekkere lunch kregen we als middagprogramma allemaal voetbalspelletjes. Ondanks de warmte was dit erg leuk. Waar veel teams vroegtijdig afhaakten, gingen onze jongens stug door. Dribbelen, mikken, partijtjes en in de pauze zelfs nog voetballen tegen enkele vaders, het kon niet op. Hierna wachtte ons nog 1 wedstrijd tegen Delden. We waren duidelijk de betere ploeg, maar kwamen wel 2-1 achter. Daan, die eigenlijk geblesseerd was kwam nog weer on het veld en dat gaf ons net de energie voor een late gelijkmaker, prachtig ingekopt door Siem de Jong. Zo sloten we het toernooi positief af en na een welverdiend ijsje bleven we met zijn allen jo8-1 aanmoedigen die de finale in het stadion mochten spelen. Helaas net geen overwinning voor hen, maar wat hebben ze gestreden. We hebben allemaal genoten van een prachtige dag.