Oud-Boys-speler Henk Lambers is op donderdag 8 juni na een langere periode van ziekzijn op 83-jarige leeftijd overleden. Henk laat zijn vrouw Dini, twee kinderen, twee aangetrouwde kinderen en vier kleinkinderen na.

Eind jaren vijftig en in de zestiger jaren van de vorige eeuw groeide Henk Lambers als speler uit tot een icoon bij Vroomshoopse Boys op de velden achter café Brinkman aan de Hammerweg en op  de velden bij het MCC aan de Julianastraat. Hij behaalde er met het eerste elftal van de Boys meerdere kampioenschappen en een promotie naar de derde klasse (toen het tweede klasse-niveau van nu). Henk was in feite en laatbloeier als voetballer, maar was daarna niet meer weg te denken uit de hoofdmacht van de Boys.

Daarin speelde Henk ook korte tijd samen met zijn inmiddels overleden jongere broer en keeper Jan Lambers. Henk Lambers was een rijzige voorstopper, een positie die momenteel als centrale verdediger wordt aangemerkt. Hij won vrijwel elk kopduel en was ook een technische speler. Henk was sterk aan de bal, die zelden op afspeelfouten kon worden betrapt. Kenmerkend voor Henk Lambers was ook zijn spelinzicht en ook zijn sportiviteit.

Vroomshoopse Boys had zijn hart en bij jubilea of reünies  was Henk steevast van de partij. Henk, bekend om zijn vriendelijke inslag, vond het altijd  leuk om terug te blikken op een mooie voetbaltijd in zijn leven bij Vroomshoopse Boys. Enkele jaren geleden werd Henk geïnterviewd voor het clubblad van de Boys en daarbij poseerde hij uiteraard met bal. Dat was op de locatie waar hij voorheen zo vaak had gevoetbald met ‘Lindenborgh’ op de achtergrond, waar hij in een appartement met zijn Dini woonde.

Wij denken in dankbaarheid terug aan Henk Lambers en wensen de familie veel sterkte toe in deze tijd. Voor wie afscheid wil nemen van Henk Lambers en de familie wil condoleren: dat kan op dinsdagavond 13 juni aanstaande van 19.30 uur tot 19.45 uur in het uitvaartcentrum Silentium op het Vredesplein in Vroomshoop. Dat kan ook voor aanvang van de dankdienst voor het leven van Henk Lambers op woensdagmiddag 14 juni, die om 14.00 in het kerkelijk centrum Irene in Vroomshoop begint.