6e wint van SVVN

Afgelopen zaterdag mochten we weer een keer de Vroomshoopse wei in. Half 3 stond de thuiswedstrijd tegen SVVN 4 op het programma. De wedstrijd stond onder de leiding van een officiële KNVB-scheidsrechter, die vandaag ballen moest ontwijken in ouderwets hotsenknotsenvoetbal.

We begonnen met de volgende 11: 1. Jeffrey  2. Jan  3. Erik  4. Maarten  5. Frank N  6. Matthias  7. Gert  8. Frank B.  9. Gerjan  10. Ronald  11. Han. Bart, Martin, Freddy en Jeroen begonnen op de bank. Rick hanteerde de vlag.

Ons kenmerkende oogstrelende verzorgde voetbal werd ons onmogelijk gemaakt door de fel opjagende Nijverdallers. Vooral Kappie kegelde Vroomshopers omver alsof het niks was, zo merkte ook Han. Doordat ze er overal kort opzaten, waren we de bal meer kwijt dan ons lief was. Achterin waren we het overzicht volledig kwijt door de beweging van de spitsen van de tegenstander. Dat leverde na een half uur spelen een 0-2 achterstand op.. Het was aan de goed keepende Jeffrey te danken dat het niet meer was dan 0-2.

Na een half uur werden we wakker en gingen we ook wat actiever afjagen. Onze conditionele voorsprong door het vele trainen wierp duidelijk z’n vruchten af. Het spel speelde zich steeds meer af op de speelhelft van SVVN, met de aansluitingstreffer als gevolg. De geslepen Frank B zag de keeper te veel bij de 1e paal staan en stiftte de bal bij de tweede paal binnen, wereldgoal! Daarna konden we voor rust nog op gelijke hoogte komen. Gee stuurde Han weg en de goaltjesdief pikte weer een doelpuntje mee.

Met 2-2 aan de thee. In de rust wisselde interim coach Rick (bij afwezigheid van de gebroeders Nieuwlaar en herr Pol) maar liefst 5 spelers inclusief zichzelf. Hij was duidelijk not amused met het begin en van de bijbehorende Schuttetaal van coach Rick heeft menig speler slecht geslapen. Maar goed, de wissels hadden effect. Want in de tweede helft waren we sterker dan SVVN. Freddy maakte uiteindelijk weer eens het verschil voor ons. Frank B stuitte nog op de doelman die was uitgekomen. De bal viel vervolgens op ruim dertig meter voor de voeten van Freddy. Freddy bedacht zich niet en met een feilloze wreeftrap kreeg hij de Bosrand stil. De bal sloeg binnen en matchwinner Freddy ging uiteindelijk op de schouders van het veld. Daarna was het nog even zweten om de 3 punten op de Bosrand te houden, maar gelukkig slaagden we hierin.

We blijven hiermee op een (voor ons) keurige 7e plek staan. De komende maand zal onze conditie tot een dieptreurig peil zakken, aangezien we pas op 4 mei (!!!) de eerstvolgende wedstrijd hebben. Aan de andere kant zal menig tuin er picobello uitzien dit voorjaar!