Vroomshoopse Boys JO13-2 wint super spannende wedstrijd van Voorwaarts!

Zaterdag 3 oktober was onze tegenstander Voorwaarts JO13-1, konden we weer een goed resultaat neerzetten?

We begonnen goed aan de wedstrijd, we zetten druk naar voren en onderscheppen de ballen rond het zestienmeter gebied van voorwaarts. Dat is precies wat we willen! Dat werd ook snel beloond met een doelpunt, Tristan veroverde de bal op de rechterkant en met een goede actie en voorzet kon Sem Olsman de bal binnenlopen, 1-0. Daarna vergaten we eigenlijk verder te gaan wat we tot nu toe elke wedstrijd deden en dat was de bal rond laten gaan en duels winnen. Hierdoor kwam Voorwaarts beter in hun spel en kregen ook vele kansen. In de 12e minuut kwam hun aanvoerder er met veel snelheid door, Sil koster zette met zijn laatste red middel een sliding in, perfect op de bal, maar de scheidsrechter zag hier een strafschop in… Deze werd erg knap tegengehouden door Marijn! Klasse! Hierdoor bleef het 1-0.

Na 4 wedstrijden waarin we weinig weerstand kregen waren we niet gewend dat we eigenlijk de gehele helft achteruit moesten en vergaten we ook echt goed te staan als verdediging. Guus als laatste man stond elke keer te ver naar voren, hierdoor kon hij geen rugdekking geven aan de backs, juist waar Voorwaarts gevaarlijk was!

Vlak voor rust was daar dan toch, de op dat moment, het verdiende doelpunt van Voorwaarts. Hun middenvelder, spits en Rechtsbuiten konden met z’n drieën op Guus en Marijn af en deze kans lieten ze niet liggen 1-1, tevens ook de ruststand.

De 2e helft begonnen we beter aan de wedstrijd, of dit nu aan onszelf lag of het feit dat Voorwaarts hun beste speler eraf had gehaald dat weet ik nog steeds niet. Ons betere spel werd snel beloond met een doelpunt, Sil zag kansen in een diepe pass van Kapital, hun keeper twijfelde of hij wel of niet moest uitkomen en door die twijfel stond hij halverwege zijn zestienmeter gebied. Sil prikte de bal precies langs de keeper in de rechter hoek, 2-1. In de 46e minuut scoorde Thijmen op aangeven van Tristan de 3-1 na een mooie aanval over de rechterkant.

Toen kwam er weer een kantelpunt in de wedstrijd, Voorwaarts bracht hun beste speler weer in het veld, we hadden in de eerste helft geen grip op hem, kijken of we dat nu wel hadden… Het antwoord daarop was simpel, nee. Hij scoorde met een vrije trap de 3-2 en een minuut later schoot hij van randje zestien over Marijn, die net te ver voor zijn goal stond. 3-3.

We maakten elkaar nog even voor de laatste minuten scherp en gingen nog vol voor de winst! Deze inzet en strijd werd nog beloond door een perfecte steekpass van Sem op Thijmen kwam hij net binnen de zestien aan de bal, hij twijfelde niet en haalde hard uit, via de rug van een tegenstander vloog de bal in de rechter hoek! Vreugde en emotie was te zien bij de spelers 4-3 was de stand! Maar Wouter waarschuwde ons al dat we er nog lang niet waren, en hij had gelijk. De snelle aanvoerder kwam er voor de zoveelste keer door over de rechter kant en Sil zette weer zijn laatste red middel in maar deze keer was het wel een overtreding en kreeg Voorwaarts hun tweede penalty in de laatste minuut, deze werd hard door het midden ingeschoten. 4-4.. In de 3e minuut van de blessure tijd probeerde Bjorn nog een actie over de rechter kant, met behulp van een goede combinatie met Sem kwam hij in de zestien waar hij van achteren werd aangetikt, penalty! Thijmen legde de bal klaar en schoot beheerst in de linker hoek binnen! 5-4! Direct na de aftrap floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd! Weer 3 punten in de pocket maar zeker niet onze beste wedstrijden. Maar mindere wedstrijden moeten ook gewonnen worden, en dat hebben we gedaan!

Op naar de volgende wedstrijd, uit naar SJO JCO Ommen!