Afgelegen Kloosterhaar f2 – Vroomshoopse Boys f6

Kloosterhaar f2 – Boys f6

29-10-2016

Vandaag gaan we met de Boys op pad naar Kloosterhaar sportpark ‘De Polderhoek’! Kloosterhaar betekent ‘zandige heuvelrug nabij kloosterdijk’ en had vroeger een afgelegen ligging. Nou de parkeerplaatsen liggen tegenwoordig nog steeds erg afgelegen! En zijn dan ook bijzonder lastig te vinden op deze heuvelrug! Misschien had ik uiteindelijk toch beter die lift op de fiets van ‘mister grey’ kunnen nemen, waarbij ik per ongeluk al haast achter op de fiets zat 😉

Op deze schitterende zonnige zaterdagochtend zullen we dit keer waarschijnlijk geen last hebben van ‘bloemen appie’ want die hebben ze voor zover ik weet, alleen in Den Ham! Ook vandaag zijn er weer veel toeschouwers meegekomen en dat is mooi om te zien. Met in het achterhoofd het thuisduel 20-1 zijn we vooraf positief gestemd.

Iedereen is voorzien van koffie 😉 dus we kunnen beginnen! Bram staat in de goal, voor Vinz, Evan en Milan. Achter wisselend Niek, Deon, Milan, Tigo en Tijn. Kloosterhaar trapt af en de bal blijft direct ‘haken’ op de helft van Kloosterhaar, de Boys doen erg hun best om de bal in de goal te krijgen maar Kloosterhaar schijnt geleerd te hebben van het vorige duel en spelen volledig in de devense, het eerste doelpunt blijft dan ook langer uit dan normaal, dat is even wennen!

Kloosterhaar heeft voor vandaag de kluitjesstrategie als speltactiek gekozen… Het word je dan ook haast zwart/wit voor de ogen! En als je naar de kloosterhaarse goal kijkt dan staan daar gewoon 4 keepers in de goal! Uiteindelijk weet Evan voor de goal te komen en opent de 0-1. Kloosterhaar trapt af en weten met een goede aanval voor doel te komen, de kloosterhaarse voetbalster schiet… Bram lang uit in de goal en red met de vingertoppen! Deon, Niek en Tigo zorgen dat de bal bij de voorhoede komt en daar blijft! Milan Telman met een enorme pegel op doel 0-2! De Boys voetballen beter dan Kloosterhaar, uit de kluts komt de bal bij Evan en hij noteert de 0-3. Vinz weet de bal van de zijlijn te houden en weet uit lastige positie de 0-4 te scoren. Sportpark ‘De Polderhoek’ en dan met name ‘hoek’ doet vandaag zijn naam eer aan, we leven dan ook haast van corner naar corner. Milan Teravest neemt de corner, Tigo op Tijn, Tijn net naast de goal. Niek weet heel slim de uittrap van de kloosterhaarse keeper te onderscheppen en schiet de 0-5 in het net! Rust!

En dan vallen opeens al die ganzen in de lucht op, heeeel veel ganzen in de lucht en allemaal in de ‘v’ vorm…. de ‘v’ van Vroomshoop misschien?? Of krijgen we nu ook al zelfs luchtondersteuning ofzo?!? Het zou haast garant moeten staan voor een ‘ganze’ wedstrijd.

De tweede helft
Tijn staat in de goal, Milan, Evan, Bram voor. Achter wisselend Deon, Tigo, Milan, Vinz en Niek. Ook de 2e helft houd Kloosterhaar zich aan de kluitjesstrategie en ik kan je vertellen die werkt goed want de Boys staan voor met 0-5! Ook de 2e helft blijven we scoren uit de corners, wat geweldig zo’n Polderhoek! En zo volgen door Bram, Vinz, Milan en Even respectievelijk de 0-9.

De Boys laten zich volledig meeslepen in de kloosterhaarse speltactiek, het mooie voetbal van vorige week blijft uit, ook al hadden we toen te maken met ‘bloemen appie’…. Ik zou hem dan ook haast willen adviseren om ook een vestiging in Kloosterhaar te openen! In het slot van de wedstrijd weten Evan en Milan nog weer te scoren, eindstand 0-11!

Het mooie Boys f6 spel hebben we dankzij Kloosterhaar helaas niet gezien. En ondanks al die ganzen bleef de ‘ganze’ wedstrijd uit.
Maar…! Ongeslagen tot nu toe, 64 doelpunten uit 5 wedstrijden en slechts 6 doelpunten tegen. Tja… zeg nou eerlijk, die Boys f6 moeten toch gewoon kampioen worden !?!