Zaterdagmorgen 7 oktober jl is de voetbalplaatjesactie van start gegaan voor COOP Vroomshoop met Omni-vereniging Sportlust en voetbal vereniging Vroomshoopse Boys. In de mini voetbal arena op het sportpark de Bosrand in Vroomshoop werd het startschot verzorgt door de 2 jongste leden van beide verenigingen, Lisa van der Weide (5 jr) spelend in de F-leaque van Vroomshoopse Boys, samen met Florian van Beurden (7jr) spelend bij de JO-9 van Sportlust. Zij werkten keurig de bal in de goal waarin het oudste lid van Vroomshoopse Boys, Cor Roepers (85 jr) stond opgesteld. Eea gebeurde onder toeziend oog van beide voorzitters van de verenigingen. Supermarkt manager Marc Olsman legt uit dat er bij iedere besteding van € 10,00 bij COOP, een zakje met voetbalstickers afgegeven wordt aan de klant. Een monsterklus om deze unieke actie voor te bereiden, waarbij de afgelopen maanden 39 voetbalteams en 576 individuele spelers gefotografeerd zijn door de clubfotograaf van Vroomshoopse Boys. Dit alleen al is een prestatie van formaat van alle betrokken vrijwilligers! Bij de buurman Sportlust gaat het om de hele hardloop vereniging samen met ook alle voetballers. Beide verenigingen hebben hun eigen plakboek met (bijna) alle spelende leden afgebeeld. Deze zijn afgelopen zaterdag uitgereikt aan de leden. Een enorme drukte in de beide clubhuizen en het is belangrijk om te weten dat de actie loopt tot 2 december. Te zijner tijd zal er nog een ruilbeurs worden georganiseerd om de laatste evt ontbrekende plaatjes alsnog met elkaar te kunnen uitwisselen. Voorlopig is het aan de leden zelf om de plakboeken gevuld te krijgen door boodschappen te doen bij COOP. Opa’s en oma’s, buren etc, de komende weken zullen de (jeugd)leden alle hulp nodig hebben om de plakboeken zo snel mogelijk gevuld te krijgen.