Door het vriezen en de sneeuw van de afgelopen weken zijn er twee oefenwedstrijden afgelast. Hierdoor hebben we qua wedstrijden een langere winterstop dan gepland. Om toch wat te doen werd er een oefenwedstrijd geregeld tegen ATC’65 JO13-1 een team dat uit komt in de tweede divisie en hier op een hele knappe derde plek staat. We wisten dus van te voren dat het vandaag alles behalve makkelijk zou worden, maar onder het mom van ontwikkelen toch besloten om gewoon deze wedstrijd aan te gaan. Al was het alleen maar voor de return op De Bosrand voor de trainer Jeroen Bos en linksbuiten Sem de Groot  😉 .

Op deze koude woensdagavond trapten we onder leiding van de goed fluitende jonge scheidsrechter rond 18:00 af met de volgende opstelling: Daan op doel, Levi, Arjen, Siem en John in de verdediging, Roy, Mats en Sven op het middenveld, Stef, Thijs en Malick in de voorhoede. Dit betekende dat Hugo, Chris en Jordi aan de kant begonnen.

Al snel bleek dat dit wel een ander niveau was dan we gewend waren. ATC wilde ons onder druk zetten en probeerden in de omschakeling dodelijk te zijn. Elk foutje die gemaakt werd, werd meteen afgestraft. Zo stond het na 10 minuten dan ook al 0-2. Dit was wat we van te voren hadden verwacht en we kwamen hierna ook beter in de wedstrijd. We hebben vaak geprobeerd de voetballende oplossing te zoeken en konden onszelf enigszins onder de druk van ATC uit spelen. Echter stranden onze aanvallen vaak alweer op de helft van ATC waardoor we niet echt tot kansen kwamen. Hoe langer de wedstrijd duurde hoe beter we in de wedstrijd kwamen maar zoals gezegd was het klasse verschil wel erg groot waardoor ATC de score snel uitbouwde waarbij elke kans dan ook omgezet werd tot een doelpunt. Enkele kansjes van ons waren afstandsschoten maar deze waren voor de lange keeper van ATC geen probleem. Uiteindelijk liep ATC uit tot een 0-7 voorsprong waarna wij wat terug konden doen op het scorebord. Een goede dieptepass werd verstuurd richting Mats, Mats gaf hem voor en zorgde er via via voor dat Stef in scoringspositie kwam, Stef scoorde en kon zo de eretreffer op zijn naam schrijven. Uiteindelijk liep ATC nog uit naar 1-8 en dit was ook de uitslag.

De wedstrijd liep zoals we van te voren hadden ingeschat een veel sterker ATC waarbij het klasse verschil duidelijk werd. Maar toch moet ik de jongens complimenten maken, we hebben tot het eind gestreden hard gewerkt en bij vlagen heel goed verzorgt voetbal laten zien. Dit was een goed teken en hopelijk een voorbode op de komende weken.  Zaterdag zijn we vrij maar volgende week zaterdag spelen we thuis tegen eersteklasser Wilhelminaschool JO13-1. Wilhelminaschool staat hier op een vierde plek.