De afgelopen twee competitiewedstrijden werden verloren en we stonden er nu dan ook een stuk minder voor. We kijken momenteel tegen een achterstand van 8 punten aan op koploper Deto en lopen we 5 punten achter de tegenstander van afgelopen week. Het was dus zaak dat we vandaag weer punten gingen behalen in de competitie om aansluiting te houden met de top. Vandaag was AVC Heracles onze tegenstander die maar een puntje onder ons stonden.

We begonnen in de volgende opstelling: Niels op doel, Jordi, Levi, Siem en John achterin, Thijs, Mats en Chris op het middenveld, Stef, Hugo en Sven in de voorhoede, hierdoor begonnen Roy en Malick aan de kant.

We begonnen sterk aan de wedstrijd en hadden meteen de spreekwoordelijke touwtjes in handen. We lieten de bal rondt gaan en verlegden vaak de bal van kant. We wonnen onze individuele duels waardoor AVC Heracles niet aan voetballen toe kwam. Het enige wat we nog moesten doen was het creëren van kansen om zo tot doelpunten te komen. We klopten zachtjes aan de deur bij de keeper van Heracles, zo waagde Hugo een poging van buiten de zestien die naast ging, en ging een kopbal van Siem over het doel. In de 7e minuut was het wel raak, een rush van Siem zorgde ervoor dat hij vrij kon inschieten vanaf links in de zestien, een keihard schot die de keeper wist te blokkeren, maar in de rebound schoot Stef met links via de onderkant van de lat raak 0-1. We waren veruit de beste en het was nu zaak om dit om te gaan zetten in doelpunten. De opbouw verliep soepel en met ons nieuwe middenveld waarbij Thijs en Chris voor het eerst op deze posities stonden werd er toch echt wel heel aardig gevoetbald. We kwamen een tijdje niet tot kansen maar hadden aan de positieve kant wel de bal weer erg snel in ons bezit, dit door de goed spelende Levi, Jordi en John die hun directe tegenstander geen centimeter ruimte gaven. In de 22e minuut was het wel raak een steekpass van Mats op Stef zorgde ervoor dat Stef kon gaan scoren en hij deed dit ook en zette zo de 0-2 op het scorebord en tevens zijn tweede van de wedstrijd. In de 27e minuut zetten we de mooiste aanval van de ochtend op. Siem kwam in balbezit hij gaf een harde inspeelpass op Hugo, Hugo liet hem vallen op Mats en Mats speelde hem direct weer door op de doorbewogen Hugo, Mats die op zijn beurt weer de diepte inging kreeg een prachtige steekpass van Hugo en Mats kon tegendraads inschieten en scoorde zo de 0-3 (PRACHTIG!!) waarbij het al begon bij de inspeelpass van achteruit. We gingen rusten met een comfortabele 0-3 voorsprong waarbij AVC Heracles enkel schotjes hebben gehad uit een vrije trap.

In de rust waren we vooral positief, de jongens stonden echt goed te spelen en hierbij is het enkel zaak om de concentratie te houden en door te drukken. We gaven aan dat ook wij al eens in zulke situaties hadden gezeten en dat waarschijnlijk AVC geprikkeld was om in de tweede helft er vol op te gaan.

De tweede helft begonnen we scherp en we hadden gelijk in de eerste minuut al tot drie keer een kans om de 0-4 te maken, maar we faalden en beslisten de wedstrijd niet. Echter kregen we een tegengoal, een tegenaanval op de rechtsbuiten van AVC zorgde ervoor dat hij de 1-3 kon maken in de 33e minuut. Gelukkig herpakten we ons en scoorden we in de 40e minuut de 1-4 een wederom prima inspeelpass van Siem op dit keer Mats zorgde ervoor dat Mats de 1-4 maakte. Hierna vond de scheidsrechter dat het tijd was om in te grijpen en kregen we werkelijk alles tegen en niks meer mee. AVC Heracles ging fysieker spelen en de jongens moesten veel tikken incasseren zonder dat de scheidsrechter hier ook maar voor floot en wanneer wij alleen maar naar de tegenstander keken kregen we een vrije trap tegen. Zo ook in de 42e minuut de rechtsbuiten van AVC Heracles werd de diepte ingestuurd. Echter hij stond wel 3a 4 meter buitenspel terecht vlagde Roy dit af maar nee hoor de scheidsrechter liet doorspelen en de rechtsbuiten maakte er 2-4 van. Het werd dus wederom zo’n wedstrijd en het was zaak dat we ons niet lieten provoceren waarvoor onze complimenten aan de jongens want ze gingen er gewoon voor en gingen niet mee in het spel van AVC en de scheidsrechter. We probeerden de bal te laten gaan en dit lukte aardig maar stranden de laatste tien minuten vaak in de aanval waardoor er weer een tegenaanval kwam van AVC die gebrand waren om de gelijk te komen. De scheids hielp hun nog even in de 52e minuut door een Penal te geven, deze ging er dan ook in en de stand was 3-4. Het was zaak dat we de laatste acht minuten uit gingen spelen en de bal zoveel mogelijk in ons bezit te houden. Dit werd ons niet makkelijk gemaakt door de scheids want inmiddels gaf hij ook al ingooien de andere kant op en rekte de tijd door met 4 minuten blessuretijd. Echter trokken we de overwinning over de streep en zorgde dit ervoor dat we drie punten bij konden schrijven en dit gingen uitlopen op AVC Heracles.

Een geweldige eerste afgewisseld met een onmogelijk gemaakte tweede helft. De complimenten voor de jongens die zich niet lieten afleiden door de scheidsrechter en de randzaken eromheen. Maar juist gingen knokken om alsnog de wedstrijd over de streep te trekken. Een stukje karakter en mentaliteit prachtig om te zien.

Volgende week komt SVZW JO13-1 op bezoek. SVZW won afgelopen weekend met 0-2 van Juventa en staat momenteel op een derde plek met vier punten voorsprong op ons. Aan ons dus zaak om dit gat te verkleinen. We trappen af om 09:30 in Vroomshoop.

Man of the match was deze wedstrijd Thijs Bakker. Thijs die vandaag voor het eerst op de rechtshalf stond, voetbalde hier erg goed en bleef rustig aan de bal en schakelde eigenhandig de gevaarlijkste man van AVC uit. Goed om te zien dat hij ook hier uit de voeten kan. Hou dit vol!