Onder de rook van het stadion van PEC Zwolle speelde Vroomshoopse Boys onder leiding van arbiter Yildiz uit Zwolle tegen gastheer Be Quick’28. De wedstrijd begon met een minuut stilte voor Hüseyin Torunlar, oud-grensrechter en vrijwilliger van Be Quick’28, die door een geweldsdelict om het leven was gekomen. De deze middag rouwbanden dragende Zwollenaren presteren verrassend goed dit seizoen en bezetten de derde plaats op de ranglijst van de tweede klasse H. met nog enkele inhaalwedstrijden tegoed. Heeft alles te maken met het gegeven dat meerdere jeugdteams oplandelijk divisieniveaus spelen. Dat jonge talent rijpt steeds meer en dat betaalt zich uit.

De Boys begon goed in Zwolle en vanaf rechts werd enkele keren gevaar gesticht met voorzetten van Ernst-Jan Heideman. De precisie in de eindpass ontbrak echter, waardoor de mannen van hoofdtrainer Jan-Peter Jonkman niet direct op voorsprong konden komen. Be Quick’28 rechte de rug en gingen dat doen waar ze goed in zijn: op balbezit spelen en goed combineren. Het technisch surplus leidde tot aanvankelijke kleine kansen voor de thuisclub, maar de verdediging van Vroomshoopse Boys hield aanvankelijk stand. Het ging goed tot de 35ste minuut, toen de offensieve rechter verdediger Robin van Zomeren ineens een vrij veld voor zich had en dat ook optimaal benutte. Zijn panklare voorzet werd door de bewegelijke spits Hugo Winkeler zonder pardon in het doel gerost, waarbij Boys-keeper René Kok volstrekt kansloos was.

In de 38ste minuut maakte aan Boys-zijde Ernst-Jan Heideman plaats voor Sil Derks. Be Quick’28 bleef in de fase erna de ploeg met meeste balbezit, maar verder dan een afgekeurd doelpunt van Sander Aarten kwamen de Zwollenaren niet. Op slag van rust kwam wel bijna de gelijkmaker te noteren. Centrale verdediger Robert Veld schoot een vrije trap van meer dan dertig meter knap in. Keeper Niek Bongers wist de bal net onder de lat weg te tikken en tot hoekschop te verwerken.

In de tweede helft tapte Vroomshoopse Boys uit een ander vaatje. Verdedigende middenvelder Jelle Drees maakte plaats voor centrumspits Jordy Harms. Direct al stoomde JuliënDerks op het doel van Be Quick’28 af, maar zijn kiezelharde schot belandde net langs de paal in het zijnet. Het afwachtende was er bij de Boys helemaal af en waar dat kon werd hoog druk gezet. In de 50ste minuut was de lob van Levi Aitink over de lange keeper van Be Quick’28 net niet toereikend genoeg. Jos Hutten kopte enkele minuten later uit een voorzet van Jesper Derks over.

In de 77ste minuut kwam Mats Scholten voor Levi Aitink en werd de druk op het doel van het zichtbaar moegestreden Be Quick’28 nog meer verhoogd. In de 84ste minuut leek het offensief beloond te worden. Sil Derks kopte vanaf de achterlijn terug op Léon Dogger, die van dichtbij verwoestend uithaalde. Keeper Niek Bongers verrichte echter een onwaarschijnlijk mooie safe en redde daarmee zijn ploeg. Het va-banque spelende Vroomshoopse Boys gaf vanzelfsprekend ruimte weg en daarvan profiteerde Be Quick’28 in de extra tijd. Eerst redde doelman René Kok nog knap op een schot van de vrijstaande Cesar Martinez. Even later was het wel raak door een doelpunt van Ilias el Morabit. In de slotseconde verkleinde Juliën Derks de achterstand tot 2-1 met een geplaatst schot over de keeper van Be Quick’28. Dat was een pleister op de wonde van een wedstrijd, die eigenlijk in de eerste helft was verloren.

Voor Be Quick’28 betekende dit dat na jaren eindelijk een overwinning op “angstgegner” Vroomshoopse Boys. Na vier achtereenvolgende overwinningen verloor de Boys weer eens. Tegen de nummer 2. en titelkandidaat Hulzense Boys kan zaterdag thuis de draad weer worden opgepakt. De uitwedstrijd in Hulsen  werd door een dubieuze penalty met 1-0 verloren en dat vraagt om revanche.

In Zwolle werd in de volgende opstelling gespeeld: doel: RenéKok; achter: Jesper Derks, Patrick Drenthen, Robert Veld en Simon Kempers; midden: Levi Aitink (77: Mats Scholten) , Jelle Drees (46: Jordy Harms)  en Léon Dogger; voor: Ernst-Jan Heideman (38: Sil Derks), Jos Hutten en Juliën Derks.

Eersteklasser Vroomshoopse Boys 2 verloor de derby bij DOS’37 2 in Vriezenveen met 3-1 en verkeert nog in zwaar weer. Boys 3 kon het ook niet bolwerken en verloor uit bij Zwolsche Boys 3 met 1-0. Sowieso beleefden de selectieteams een weinig gelukkige dag, ook bij de jeugd. Vroomshoopse Boys JO19-1 verloor uit op de Boshoek van HHC Hardenberg JO19-2 met 4-0. Vroomshoopse Boys JO17-1 deed het niet beter en dolf uit bij vv Hellendoorn JO17-1 met 5-0 het onderspit. Vroomshoopse Boys JO15-1 moest op de  Rohorstmet 3-0 zijn meerdere erkennen in vv Den Ham JO15-1.