Voor de jaarlijkse voetbalquiz in de kantine zaten zestien duo’s klaar, die het nodige voor de kiezen kregen. De organisatoren Reiner de Jong en Tim van der Kolk hadden er weer iets moois van gemaakt met uitdagende vragen over verschillende voetbalthema’s. Natuurlijk waren er de nodige vragen over Vroomshoopse Boys, maar daarnaast ook over betaalde voetbalclubs, die in het blauw en geel spelen. Wat te denken van de opstellingen van Ajax tegen FC Twente van 15 mei 2011 en vragen over de Spaanse competitie, de Primera Division. Foto’s van managers van de Premier League kwamen in beeld, waarbij de bijbehorende clubs gekozen moesten worden en er kwamen ook geluidsfragmenten voorbij.

Na de eerste schifting bleek het koppel Bart-Jan Staman en Simon van den Berg zich te plaatsen voor finaleronde. Het duo Tobias Kempers en Jarin de Groot volgde, evenals de duo’s Jordy Brinkman/Jeroen Spoor, Niels Smit/Jacco Kottier en Andjin van Veen/Daniel Scheurwater. Uit de laatste drie duo’s kon er zich uiteindelijk één voor de finale plaatsen. In de tussenronde moest de vraag beantwoord worden welke tien Oranje-internationaals de meeste caps na Frank de Boer en Edwin van der Sar hebben. Alle duo’s kwam tot zeven Oranjeklanten, maar op basis van de resultaten in de voorronde plaatste het koppel Jordy Brinkman/Jeroen Spoor zich voor de finale.

Bart-Jan Staman en Simon van den Berg kozen als beste duo uit de voorronde de volgende vraag: “Noem alle clubs, die in de finale van de Champions League en/of in de finale-Europa Cup 1 finale hebben gestaan?” Er waren in totaal 50 goede antwoorden. De teams moesten om de beurt een antwoord geven. Bij een fout antwoord of een eerder genoemd antwoord viel die persoon, die antwoordde af. Toen de kruitdampen waren opgetrokken bleek dat het ijzersterke duo Bart-Jan Staman en Simon van den Berg zich opnieuw kon laten kronen tot de beste voetbalkenners, proficiat!

De voetbalquiz van Vroomshoopse  Boys was weer perfect georganiseerd in een gezellige setting en verdient weer een herkansing, te beginnen in de Jubileumweek op donderdagavond 6 juni aanstaande.