Op het sportcomplex De Bosrand gaven dertig teams acte de préséance tijdens het tweede Bedrijventoernooi plus in successie van Vroomshoopse Boys. De jonge en energieke organisatie van de Boys had alles op alles gezet om dit evenement te laten slagen. Een grote feesttent was het middelpunt van dit evenement, waarbij de voetbalactiviteiten zich op het kunstgras afspeelde. Het was mooi om te zien dat recreatie en prestatie hand in hand gingen. Teams als de Baptistische Boys, Plus Vroomshoop, die met 2 ploegen in actie kwam, Poelarends en Lekker Stug lieten zeker de voeten spreken, maar hadden vooral voetbalplezier. De scheidsrechters traden vooral als spelleiders bij de sportieve wedstrijden tussen de zeventallen. De catering werd prima verzorgd door vele Boys-vrijwilligers.

Voordat de derde helft met ook live muziek losbarstte moesten de kwart finales, de halve finales en de finale een uiteindelijke winnaar bepalen. De gemeente Twenterand toonde aan over snelle en technische ambtenaren te beschikken, die net niet de halve finale haalden. In die halve eindstrijd ging Hankamp nipt met 0-1 ten onder tegen EcoWoods, de winnaar van de vorige editie. KWW, Kiek’n wat ‘t Wodt, en het team van de Jong hielden elkaar zonder doelpunten in evenwicht, waarna KWW zich naar de finale schoot.

Onder leiding van Boys-secretaris en clubscheidsrechter Harald Dubbink werd de finale er een voor fijnproevers. Het spel golfde op en neer, waarbij het soepel combinerende KWW zich slagvaardiger toonde dan EcoWoods. Met 3-0 werd door KWW de toernooiwinst en de fraaie bokaal behaald, die namens de organisatie werd uitgereikt door Rutger Schrijver. Datzelfde handeling verrichtte Rutger voor het vrouwentoernooi, dat een prooi werd voor Vroomshoopse Boys.

De grootste winst van dit Bedrijventoernooi Plus was de prima opbrengst voor het te bouwen nieuwe clubhuis van Vroomshoopse Boys. Alle dertig teams legden een bedrag van 100 euro in en daarbij kwam de opbrengst van de catering. Zo werd er weer een mooi steentje bijgedragen aan het nieuwe onderkomen van Vroomshoopse Boys. Deze voetbalvereniging sluit op zaterdag 8 juli aanstaande met haar leden, supporters en sponsoren het voetbalseizoen 2022-2023 met een familiedag af.