De bekercompetitie van het district Oost van tweedeklasser zaterdag Vroomshoopse Boys voor het voetbalseizoen 2021-2022 is door de KNVB bekend gemaakt. Tegenstanders van de blauw-gele formatie  zijn oude bekende eerste klasser zondag Rohda Raalte en de tweedeklassers zondag sv Grol uit Groenlo en FC  Suryoye uit Enschede. Op zaterdag 4 september aanstaande wordt er in Raalte gebekerd. Op zaterdag 11 september wacht thuis het bekertreffen tegen sv Grol en op zaterdag 18 september wordt uit bij FC Suryoye gespeeld. Alle bekerwedstrijden beginnen om 17.00 uur.

Poule 15 van het bekertoernooi ziet er op papier interessant uit. Aan het einde van het seizoen 2018-2019 vond Vroomshoopse Boys zijn Waterloo in Raalte in de halve beker van het districtstoernooi door nipt met 2-1 te verliezen.  Dat leverde wel een plaats in de voorronde van het landelijke bekertoernooi op voor de Vroomshoopse cupfighters, waarin het Limburgse EVV uit Echt een maatje te groot bleek. Daarna kwam het nog een keer tot een bekerduel tegen Rohda, waarbij in Raalte nipt met 4-3 verloren werd. Rohda Raalte is een vereniging met meer dan 1500 leden en was jarenlang een voetbalgrootmacht met steevaste en abonnement op de hoofdklasse. De club uit Salland doet er alles aan om weer op tenminste dat niveau terug te keren.

Dan sv Grol uit Groenlo dat uit 1918 stamt en meestal op het niveau van de tweede klasse zondag acteert, met een enkel uitstapje naar de eerste klasse. De club telt 33 jeugdteams en diverse seniorenelftallen, waarvan er nu ook een beperkt aantal op de zaterdagen voetbalt.

FC Suryoye telt zo’n s00 leden. De bespeler van sportpark bij Udi werd ruim 50 jaar geleden opgericht en stond eerst bekend als FC Suroye Meditarreneo.  De tweede klasser zondag oogt ambitieus met een jonge talentvolle selectie, die onder leiding staat van trainer Paul Krabbe.

De in vergelijking met het afgelopen voetbalseizoen geheel in tact gebleven A-selectie van Vroomshoopse Boys hervat na de zomervakantie op 10 augustus de trainingen. Op 21 en op 25 augustus wordt er thuis op ede Bosrand geoefend tegen respectievelijk ON Almelo en sv Gramsbergen. Op zaterdag 25 september gaat de competitie van de tweede klasse H. van start.