In een aantrekkelijke oefenwedstrijd tussen de beloften tot 21 jaar van Vroomshoopse Boys en de Jeugd onder 19 van FC Twente op het kunstgras van de Bosrand viel in de laatste minuut de beslissing. De gasten kregen een penalty en kwamen zo op 2-3, waar een gelijk spel de verhoudingen in het veld beter zou hebben weergegeven. Vroomshoopse Boys startte goed en het doelpunt van Juliën Derks in de 17e minuut was een bekroning van het goede combinatiespel. FC Twente liep na rust uit tot 1-2, waarna een speler van de Enschedese formatie rood kreeg. Vroomshoopse Boys zette aan en Dennis Valk zorgde voor de verdiende 2-2. Het slotakkoord was evenwel voor de technisch vaardige gasten in een wedstrijd, waarin de beloften van het Beltonateam van de Boys prima voor de dag kwamen en er vooral evenwicht was. Vorige week nog had dit FC Twente-team nog met 6-1 van HHC Hardenberg gewonnen. In de voorronde van het Beltonatoernooi in het seizoen 2016-2017 speelt Vromshoopse Boys op 21 maart thuis op de Bosrand tegen MVV’29 en dit duel lijkt beslissend in de aanloop naar het eindtoernooi in juni aanstaande op de velden van Sparta Enschede.
Het eerste elftal van Vroomshoopse Boys benut het komende inhaalweekend door op zaterdag 4 maart thuis te oefenen tegen eerste klasser zondag TVC’28 uit Tubbergen, aanvang 14.30 uur.