Beltaonateam nog in de race

Vr. Boys O21 – JVC Dedemsvaart O21: 1 – 2 ( 1 – 0 )

Op dinsdag 26 februari stond de volgende wedstrijd in het Beltona-toernooi op de agenda. In een eerdere confrontatie was het Beltona-team de bovenliggende partij en werd met 1 – 4 gewonnen. Bij winst in deze wedstrijd zou het eindtoernooi zo goed als zeker zijn. Bij verlies zou dit in de laatste wedstrijd nog bewerkstelligd kunnen worden.

In de eerste 15 minuten was het Beltona-team de bovenliggende partij. Er werden veel kansen gecreëerd, maar de afwerking liet te wensen over. Na die periode werd het slordig. Er werd te veel gedribbeld, te weinig van de beschikbare ruimten gebruik gemaakt en dit resulteerde in minder goed voetbal. In de 25e minuut werd, uit het niets, een schot van Juliën Derks gepromoveerd tot doelpunt. Dit was ook direct de ruststand.

De tweede helft begon afwachtend. In meerdere momenten stond het team niet goed, waardoor JVC in de omschakeling gevaarlijk kon worden. Dit lukte in de 50e en de 52e minuut. Dit was het Beltona-team aan te rekenen en erg onnodig.

In het vervolg van de 2e helft werd het overwicht overgenomen, maar niet omgezet in een doelpunt; de gelijkmaker bleef uit. In de momenten dat er vol op de aanval werd gevoetbald, moest een aantal malen aan de noodrem getrokken worden zodat JVC niet kon scoren.

Een teleurstellend verlies. Het resultaat op het andere veld in deze poule zorgde voor opluchting. Nummer 2 Hulzense Boys verloor ook, waardoor het Beltona-team in de volgende wedstrijd alsnog deelname aan het eindtoernooi kan veilig stellen.