Door de onnodige thuisnederlaag tegen laagvlieger JVC Dedemsvaart had het Beltona-beloftenteam van coach Stephan Bloemendal het razend spannend gemaakt in de poule. Doordat naast concurrent Hulzense Boys onlangs verrassend thuis verloor van het ontketende PH Almelo waren er opeens drie kandidaten voor de plaatsing voor het eindtoernooi bi Sparta Enschede. Deze drie teams hadden elk negen punten, alleen zag het doelsaldo van Vroomshoopse Boys er iets gunstiger uit. Op papier had Hulzense Boys beslist kansen door de thuiswedstrijd tegen het al voor de eindrangschikking kansloze  JVC Dedemsvaart. Vroomshoopse Boys moest op 19 maart uit naar medekoploper PH Almelo, dat natuurlijk vertrouwen had getankt door de overwinning in Hulzen.

De talenten tot en met 21 jaar van Vroomshoopse Boys hadden het in de openingsfase knap moeilijk tegen de fel spelende leeftijdsgenoten van PH. De Boys kwam aanvallend aanvankelijk niet verder dan enkele speldenprikjes en moest vooral geconcentreerd verdedigen. In de 32ste minuut viel echter de 0-1 door een knap doelpunt van Juliën Derks, die op goede wijze maar binnen trok en bekwam afrondde. Met 0-1 werd ook gerust en in de tweede helft werd door beide teams vaker de lange bal gehanteerd. Net toen de Boys aanzette voor de 0-2 scoorde PH vanuit de omschakeling: 1-1. De Boys nam met veel inzet het heft weer in handen en scoorde snel achter elkaar de 1-2 en de 1-3. Luuk de Groot met een daverend schot en Niek Gerrits tekenden voor de doelpunten. PH gaf nog niet op, want ook dat team had een overwinning hard nodig. Door een verkeerde inspeelpass aan Boys-zijde kwam er ruimte en de thuisploeg wist daarvan te profiteren: 2-3. Het pleit voor het wilskrachtige Beltona-team van de Boys dat er volop gejaagd werd op een vierde doelpunt en die viel in de slotseconden: 2-4. Juliën  Derks stond op de goede plek om de bal in het doel te tikken.

PH Almelo was daarmee uitgeschakeld, maar nu was het wachten op de uitslag van de wedstrijd tussen Hulzense Boys en JVC Dedemsvaart. Doordat het duel tussen PH en Vroomshoopse Boys in Almelo eerder was afgelopen, wist de begeleiding van de roodhemden dat in Hulzen elk doelpunt van Hulzense Boys cruciaal kon zijn. De thuisploeg begreep goed dat signaal vanaf de bank en liep in de tweede helft met aanvallend spel uit naar 4-1. Alles op alles werd gezet om de 5-1 te maken. In de ultieme slotfase maakte echter een speler van JVC Dedemsvaart echter een wereldgoal door de bal er vanaf 45 meter in te schieten. Deze 2-4 was tevens de eindstand: 2-4. Hulzense Boys kwam welgeteld één doelpunt tekort om naast Vroomshoopse Boys te komen, dat een doelsaldo van + 7 kent.

Door deze ware houdiniact wist Vroomshoopse Boys zich rechtstreeks te plaatsen voor het eindtoernooi van het Beltona-toernooi,  waar de Vroomshoopse formatie vorig seizoen nog ontbrak. Proficiat aan de begeleiding en spelers van het Beltona-team. Hulzense Boys zit nu in de wachtkamer en hoopt als een van de beste nummers 2 alsnog naar Enschede te gaan. Op zaterdag 22 juni aanstaande wordt de finaledag bij cvv Sparta Enschede gehouden. Dit lijkt een mooie gelegenheid voor Boys-supporters om hun jonge favorieten te steunen.