Op het verlichte kunstgras van het sportcomplex Het Midden in Vriezenveen traden de beloften van de trainers Job Lamberink en Harold Kivits en begeleider Rene Netters dinsdagavond aan tegen de beloften van DETO Twenterand. De “heenwedstrijd” op de Bosrand was eerder dit seizoen in een nipte en zwaarbevochten 4-3 overwinning voor de Boys geëindigd en toen waren de teams aan elkaar gewaagd. De bezoekers hadden nu een overwinning nodig om in de race te blijven na eerdere nederlagen tegen MVV’29 en Voorwaarts. Deze keer konden wel verschillende spelers en jonge talenten van de A-selectie van de Boys hun opwachting maken in het Gillette-team en dat was merkbaar. In de eerste helft was het soepel spelende Vroomshoopse Boys duidelijk de bovenliggende partij. Het duurde tot de 35ste minuut totdat Lars Scholten met een formidabele volley in de rechter bovenhoek de stand op 0-1 bracht. Na de rust nam Juliën Derks in de 49 minuut een afvallende bal op de pantoffel en dat betekende 0-2. DETO Twenterand herstelde zich daarna enigszins, maar kon lange tijd niet echt een vuist maken door het gedisciplineerd en volwassen ogend spel van de Boys-beloften. In de 70ste minuut werd de spanning terug gebracht na een prima combinatie van de hard werkende thuisploeg. In de 79ste minuut werd de marge van twee treffers weer hersteld. Een uiterst vlot lopende combinatie aan de rechterkant bracht Juliën Derks in stelling en de DETO-keeper werd van dichtbij kansloos gepasseerd. Rustig speelde Vroomshoopse Boys de wedstrijd uit in de wetenschap dat het helemaal terug is in de race om een plaats op de finaledag bij het organiserende Sparta Enschede in juni 2017. Er resteren nu nog wedstrijden tegen MVV’29 uit Harbrinkhoek thuis en tegen Voorwaarts uit in Westerhaar. Bijzonder aan dit duel was dat Chiel Sickman de eerste helft keepte en zijn oudere broer Tim de tweede helft. Beide goalies deden het voortreffelijk en dat gold voor het hele Boys-team met beloften onder 21 jaar.

’36 0-1 Lars Scholten (assist Jelle Drees)
’50 0-2 Juliën Derks
’75 1-2
’78 1-3 Juliën Derks (assist Jesson ter Bekke)