Zoals bij iedereen bekend is onze veldploeg sinds jaar en dag op actieve wijze bezig met het onderhouden van onze accommodatie De Bosrand.  Het gaat dan met name het onderhoud van de velden en omliggend groen, onkruid verwijderen, snoeiwerkzaamheden, bladblazen, besproeien van de velden etc. Ook de voetbaldoeltjes, netten en belijningen worden door de vrijwilligers  van de veldploeg onderhouden.

De Firma J.en E. uit Oss heeft het jaarlijkse onderhoud aan veld 5 uitgevoerd door de kunstgrasmat met de rubbers te borstelen en schoon te maken. Mossen, onkruid en overige organische vervuiling zijn ook verwijderd waardoor het kunstgras er weer prima bij ligt. Het kunstgras van veld 3 wordt jaarlijks door C.S.O. uit Zeewolde van een onderhoudsbeurt voorzien en dit zal binnen enkele weken ook worden uitgevoerd.

Dat zijn goed berichten, maar er zijn zeker ook zaken, die de aandacht van alle leden vragen. De veldploeg maakte ons daar attent op en in feite wordt de noodklok geluid.
Een dringend verzoek om op de sportaccommodatie het materieel en materialen te behandelen op een wijze, alsof het je eigendom is.  Sinds het begin van de nieuwe competitie 2018-2019 zijn er inmiddels al 4 kleine doeltjes (100x150cm) op de lasnaden beschadigd. Verder missen 2 grote doelen zelfs al complete zijstangen, die zijn afgebroken. Grote gaten blijven hierdoor achter in de doelpalen. Het kost onze vrijwilligers veel tijd om dit weer te repareren en ook veel geld omdat er ook materialen bij gekocht moeten worden. De verwachting is dat genoemde schade vooral het gevolg is van het ruw verplaatsen van de doeltjes. Daarbij worden ze soms over de kop gegooid en soms zelfs over de hekken gekieperd. Het gevolg hiervan is dat de lasnaden knappen.

Er zijn 2 voetbalnetten gestolen en er zijn diverse voetbalnetten kapot gesneden waardoor deze vervangen of gerepareerd moeten worden. Deze schades leiden tot extra kosten voor onze vereniging en dus voor onze leden. Dit gebeurt natuurlijk niet tijdens de trainingen, maar is een rechtstreeks gevolg van het open stellen van de velden overdag. Dat gebeurt om onze jeugd de kans te geven om te voetballen op ons mooie sportpark. Daar moet echter geen misbruik van gemaakt worden en helaas gebeurt dat wel.
De rotzooi die aangetroffen wordt op de velden, wordt ook niet tijdens de wedstrijden en trainingen veroorzaakt. Daarbij kunnen we denken aan kapotte bierflesjes, leeg gekieperde zakken chips, flesjes etc).  Ook hiervan vinden wij dat dit zo niet door kan en mag gaan.

Wij roepen iedereen op om netjes om te gaan met de spullen als ware het van jezelf. De tijd, energie en geld wat erin gaat zitten om dit weer op te lossen, willen we graag op positieve wijze in voetbalzaken steken in plaats van in zulke vervelende zaken. Op het grote blauwe bord boven de tassenrekken aan de kantine staat niet voor niets de gedragsregel dat we trots zijn op ons schone en opgeruimde sportcomplex. Dat heeft alles met respect te maken.  Als er onverhoopt sprake blijft van vernielingen etc. gaat ons bestuur zich beraden op een beperkte openstelling overdag van het sportcomplex De Bosrand. We hopen dat het zover niet hoeft te komen.