Beste spelers en ouders,

Bij deze de nieuwe voorlopige indeling van de jeugdteams voor het seizoen 2020-2021. Een spannend moment voor veel jeugdspelers en vaak ook voor de ouders. Graag willen we via deze weg uitleggen op welke wijze deze indeling tot stand is gekomen.

In eerste instantie bekijken de groepshoofden de aantallen voor komend seizoen. Op deze manier wordt het aantal teams bepaald. Vervolgens inventariseren de groepshoofden bij de trainers/leiders in hun leeftijdscategorie naar de bevindingen van hen. Gevraagd wordt hoe de ontwikkeling is van de spelers en in welke mate zich dat verhoudt met de rest van het team. Ook worden de wensen van de trainers/leiders geïnventariseerd. Ook de jeugdscout van de Vroomshoopse Boys geeft zijn mening over de spelers. De groepshoofden maken vervolgens een indeling. Bovenstaande vindt voornamelijk in de periode maart/april plaats. In mei worden de spreekwoordelijke ‘puntjes op de i’ gezet. Bij twijfel worden coördinatoren, trainers, leiders, keeperstrainer of de scout om extra advies gevraagd. Ook zijn er in sommige leeftijdsgroepen trainingen geweest om het onderlinge niveau te bekijken.

Al met al is het elk jaar weer een complexe puzzel. Door het Coronavirus was het misschien nog wel lastiger, omdat het voetballen een poos stil heeft gelegen. Daarom kan het ook gebeuren dat er vragen zijn over de indeling. Deze kunnen gesteld worden aan de betreffende coördinator. Die zal de vraag bespreken met desbetreffende groepshoofd/betrokkenen en komt terug met een reactie. Onze vraag is, mochten er vragen of onduidelijkheden zijn, om uiterlijk donderdag 4 juni contact op te nemen met desbetreffende coördinator.

Hieronder de namen en telefoonnummers van de coördinatoren: Dringend verzoek om na 18:00 uur te bellen.

JO19 & JO17: Ruben Drenthen – 06 – 13300488
JO15 : Wouter Lucas – 06 – 15613638
JO13 & JO12; Ernst Jan Heideman – 06 – 43872510
JO11 & JO10: Mark Vos – 06 – 15949457
JO9 & JO8: Hans Meijerink – 06 – 12502269
MO17 en MO13: Henk Beldman 06 – 11425168

Praktische informatie:

• We zijn voor verschillende teams nog op zoek naar enthousiaste trainers, leiders & grensrechters. Lijkt het je leuk een team op zaterdag te begeleiden of wil je zelf een training verzorgen; laat het desbetreffende coördinator weten!
  • Informatie met betrekking tot oefenwedstrijden, trainingstijden en trainingsdagen hoort u z.s.m. via de leider / trainer of via de website van Vroomshoopse Boys, houdt deze dus goed in de gaten.
  • Alle JO8 t/m JO11 teams nemen vanaf volgend seizoen op maandag deel aan de circuittrainingen. Dit is een vervanger van het huidige eerste trainingsmoment in de week. Zie het nieuwsbericht van 16 april jl.
  • Doortrainen in juni? Dit kan, maar moet wel worden doorgeven! Dit kan via tc@vvvroomshoopseboys.nl

Namens de jeugdafdeling van de Vroomshoopse Boys,
Arriën Kuilder, Arjan Paters en Tim van der Kolk