Afgelopen vrijdag 25 januari vond het periodieke overleg van onze clubscheidsrechters plaats in ’t Flierhuus. De verzorging was zoals altijd in goede handen van Riëtte Zweers, waarbij een natje en droogje niet ontbraken.

Het werd een nuttige en leuke avond. De diverse onderwerpen die spelen bij deze vrijwilligers passeerden de revue. Te denken valt onder andere aan scheidsrechterskleding, wedstrijd-indeling, vacatures (!) en de scheidsrechters-app. Het bleek ook maar weer eens dat het een hechte en leuke groep betreft waarbij de humor zeker niet ontbreekt.  Reden te meer voor andere leden om eens te informeren of het niet wat voor hen is. Vooral bij de wedstrijden van de allerjongste Boys-teams wordt het vele (scheidsrechters-)werk vaak door dezelfde paar handen verricht. En echt, het is leuk om te doen en uiteraard word je voorzien van een goede begeleiding.

Degenen die het ScheidsrechtersCongres hadden bezocht deden enthousiast hun verhaal over dat leuke event. Daarna kwamen er nog verhalen op tafel over teruggestuurde horloges, nagespeelde spelsituaties waarbij bitterballen en bierflesjes de spelers moesten voorstellen en scheidsrechters die zelfs in bed nog fluiten……

De avond werd afgesloten met een ScheidsrechtersQuiz, vakkundig in elkaar gedraaid door Stephan Bloemendal. En hoewel er pittige discussies ontstonden over vragen en antwoorden bleek uiteindelijk dat Harald Dubbink terecht met de eer mocht strijken. De bijbehorende prijs, de biografie van wijlen scheidsrechter John Blankenstein, werd hem uitgereikt door Gerrit Schuurman.