Vanwege de beperkende coronamaatregelen werd de 77ste jaarvergadering van Vroomshoopse Boys evenals die van vorig jaar digitaal gehouden. Penningmeester Chantal Nevenzel ging in op de gevolgen van een bijzonder corona-seizoen. Dankzij de inzet van vele vrijwilligers, rijkssteun en tegemoetkoming van de KNVB en de gemeente Twenterand kon met een positieve financiële balans worden afgesloten. De moedervereniging, de supportersvereniging, de Vrienden van de Boys, de jeugdcommissie, de technische commissie en het stichtingsbestuur legden alle financiële verantwoording evenals de individuele bestuursleden wat hun onderdelen betreft. Trouwe leden werden ook gehuldigd, die de attentie thuis kregen bezorgd. Christaan Jansen, Tim van der Kolk Gerjan Kosters Dik van Laar en Peter Oldenhuis zijn 25 jaar lid. Albert ten Hartog en Jan Prangsma zijn dat 40 jaar en het drietal Harry Lantink, Gerrit Meijerink en Tomas Weits zijn Vroomshoopse Boys al een half eeuw trouw. Bij de bestuursverkiezing waren voorzitter Edward Olthof en bestuurslid technische zaken Tom Heideman voor een nieuwe bestuursperiode herkiesbaar. Bestuurslid Commercie Erik Netters trad na 7 jaar terug, maar hij blijft wel actief als voorzitter van de commerciële denktank voor acties voor het nieuwe clubhuis van de Boys. Voorzitter Edward Olthof dankte Erik Netters voor zijn inzet en onderstreepte die waarderende woorden met een boeket bloemen. Gerjan Nieboer werd als nieuw bestuurslid commerciële zaken benoemd.

De Boys-voorzitter stond uitgebreid stil bij de gevolgen van het besluit van de leden van 29 september 2021 om een nieuw clubhuis op de Bosrand te gaan bouwen en de daarmee verbonden benodigde vervolgstappen. Privatisering van de kleedkamers, een contributieverhoging, acties tot minimaal € 150.000,00 en zelfwerkzaamheid bij de bouw van leden zijn een viertal onmisbare pijlers onder de plannen. Financieel moet alles exact kloppen en er worden geen onverantwoorde financiële risico’s gelopen, aldus voorzitter Olthof.

Er wordt hard gewerkt om de verschillende onderdelen in beeld te brengen. Eind december van dit jaar wordt de nieuwe bouwcommissie en wordt tevens een plan van aanpak verwacht. Voorman Edward Olthof deed een even enthousiaste als dringende oproep aan zijn leden, ouders van jeugdleden, supporters, sponsoren en iedereen die de Boys een warm hart toedraagt om de komende tijd actiebereidheid te tonen.

De grote veiling loopt al en dat is op de website www.vvvroomshoopseboys.nl te volgen. Op zaterdag 8 januari 2022 wordt de afsluitende finale van de veiling direct na de nieuwjaarsreceptie van de Boys in de kantine gehouden. Als dat vanwege coronamaatregelen niet lukt, wordt de finale op 14 januari 2022 op digitale wijze gehouden. Een kentekenactie is aanstaande. Vanaf januari van het volgend jaar kan iedereen daar met het kenteken van zijn of haar auto en met de inleg van een tientje per maand aan meedoen. Elke maand is daarmee een geldprijs te winnen. Een groot bedrijvenvoetbaltoernooi, een obligatielening, een sponsorloop voor jong en oud en talloze andere financiële acties staan op het programma. Op een speciale grote actiegeldthermometer wordt de stand van zaken bijgehouden en gehoopt wordt op een koortsachtige ontwikkeling.

Voorzitter Olthof ging ook nog in op actuele accommodatiezaken zoals het realiseren van een nieuw dak bij het bestaande kleedkamergebouw en de invulling van de maatschappelijke functie van de kantine. Een speciale commissie, bestaande uit Daniëlle Haandrikman, Melanie Huisman en Fenny Bernhardt is daarmee gericht aan de slag gegaan. De wens van een camerasysteem op meerdere velden lijkt in vervulling te gaan. De lang gekoesterde wens van een verlichting op veld 4 voor trainingen van de jongere Boys-jeugd is al gerealiseerd. De nieuw geformeerde accommodatiecommissie kan ook al door de komst van het nieuwe clubhuis flink aan de bak in de komende jaren.