Op donderdagavond 26 oktober stond de inhaalwedstrijd tegen Marienberg op het programma. De boys van de 11-1 hadden maar 1 opdracht,  met minimaal 3 doelpunten verschil winnen voor het kampioenschap in de 1e klasse. Een pittige opdracht, maar zeker niet onmogelijk.

Om 19.00 uur werd er afgetrapt door de Boys, onder toeziend oog van veel publiek. Dat alleen al is een hele belevenis. Dat beide ploegen goed aan elkaar gewaagd zijn, was goed te merken. Aan beide kanten werd niks weggegeven en was de spanning, vooral voor het publiek om te snijden.

In het 2e kwartje scoorde Marienberg toch een doelpunt, waardoor de Boys tegen een 0-1 achterstand aankeken. Waar de Boys normaal de koppies nog wel eens kunnen laten hangen bij een achterstand, toonden ze vanavond alleen maar meer vechtlust. Er werd gestreden voor elke bal, er werd goed druk gezet en mooi samengespeeld. Er werd echt een mooie pot voetbal op de mat gelegd. Dat resulteerde dan ook terecht in een doelpunt  waardoor het 1-1 stond. Een ontlading bij de Boys, trainers en toeschouwers. Na 2x een kwartier te hebben gevoetbald werd er gewisseld van kant en mochten de Boys scoren aan de kant waar alle Boys supporters stonden. De Boys bleven scherp, gaven achterin niks weg en lieten prachtige aanvallen zien. Dit resulteerde dan ook in 3 prachtige doelpunten, waardoor de stand op 4-1 kwam en het kampioenschap in het verschiet lag. De Boys moesten volhouden, knokken voor elke bal en blijven voetballen. Marienberg, die alleen bij winst kampioen kon worden, gaf zich nog niet gewonnen en gaven ook niet op. Dit resulteerde dan toch nog in een doelpunt voor hun, waardoor het 4-2 werd. Er moest minimaal 1 doelpunt bijkomen bij de Boys voor het kampioenschap. De tijd begon te dringen, het laatste kwartier was ingegaan, maar de Boys deden wat er van ze gevraagd werd. Er werd weer een prachtig doelpunt gescoord waardoor de stand op 5-2 kwam. Wat een spanning voor iedereen.

Ondertussen waren er diverse trainingen afgelopen en kwamen ook spelers van allerlei teams rondom het veld staan om het slot van de wedstrijd te bekijken. Het leek wel of het 1e elftal van de Boys aan het voetballen was, zoveel publiek, een echte kampioenswedstrijd! Helaas ging het in de laatste minuut toch nog mis. De hand van een speler van de Boys schampte de bal in het strafschopgebied en ze kregen een penalty tegen. Ontzettend zuur maar de scheids beslist en daar moet je het dan mee doen. Helaas was de bal voor onze keeper, die wederom een dijk van een wedstrijd keepte, niet te houden en kwam Marienberg op 5-3. De tijd was tekort om nog een doelpunt te scoren, waardoor niet Marienberg, niet de Vroomshoose Boys, maar DES met een doelsaldo van +1 kampioen is geworden en rechtstreeks promoveert naar de Hoofdklasse.

Helaas voor de Boys geen kampioenschap, maar wat mogen Tycho, Kian, Stijn, Joris, Joel, Levi, Hidde, Alexander, Jayden en Ian trots zijn. Ze hebben echt gevochten voor wat ze waard zijn en gingen daarom ook onder luid applaus van het veld af.

Zaterdag hebben de boys van trainers Wout Marissen, Sven Paters en leider Koen Bosch een dagje vrij, maar vanaf volgende week wordt er weer met frisse moed getraind om aan het 2e deel van de competitie te beginnen.