Boys 2 bezorgt koploper eerste puntenverlies

Na de topper van vorige week stond vandaag opnieuw een topper op het programma, namelijk de uitwedstrijd tegen Sparta Enschede die de vorige 9 wedstrijden allemaal winnend hadden afgesloten. Aan ons de taak daar verandering in te brengen. Ten opzichte van vorige week ontbraken Jelle en Ernst-Jan, die beide bij het 1e waren. Dat betekende basisplaatsen voor Chris J en Marcel. De bank werd bevolkt door Markus die niet met het 3e meekon, maar ons wel uit de brand wou helpen en Danny en Justin, die een lange dag voor de boeg hadden, omdat ze na afloop door konden naar Oldenzaal voor de wedstrijd Berghuizen 2 – Boys 3 (2-1 winst). Vanaf het 1e fluitsignaal van de vrouwelijke scheidsrechter ontstond een boeiende wedstrijd en werd ook meteen duidelijk waarom Sparta weinig tegengoals krijgt. Het centrale duo bleek erg sterk en Sparta wist de ruimtes klein te houden. Na een minuut of 5 kreeg Sparta een discutabele strafschop na vermeend hands binnen of buiten de 16, maar deze werd door de Enschedese linksbuiten vakkundig over het doel gepanenkaat. Hierna namen wij het initiatief en zetten de koploper vast op eigen helft. De sterk spelende Tim was ouderwets balvast en met lopende mensen kregen we een aantal schotkansen. Bossie was met een schitterende vrije trap (uit de kruising geranseld) en een afvallende bal na een corner (over) het dichtst bij de openingstreffer. Ook een schot van Tim verdween, via de lat, over het doel. Aan de andere kant redde Chiel knap op een schot in de korte hoek en verdween een ander schot net voorlangs. Zo leken we met een brilstand te gaan rusten, maar vlak voor rust kwam Sparta uit een goede aanval op 1-0. Een domper zo vlak voor rust na een goede eerste helft waarin Jan-Willem nog een gele kaart ontving en enkele Sparta-spelers er zonder kaart vanaf kwamen.

Na rust namen we het initiatief, maar kwamen we niet meteen tot grote kansen. De linksbuiten van Sparta kreeg de grootste kans, maar Chiel was hem de baas in een 1 tegen 1 situatie. Hierna waren de kansen voor ons> Marcel kopte in vrijstaande positie naast en uit een volgende voorzet leken Marcel en Bossie elkaar in de weg te lopen. Ook via enkele vrije trappen waren we gevaarlijk, maar de bal wilde er niet in. Gezien de stand wisselden we verdediger Tony voor middenvelder Danny en we ginngen 1:3:4:3 spelen. Uiteindelijk kwamen we verdiend op 1-1 toen Marcel de bal van Tim ontving en onberispelijk raak schoot. De grensrechter stak nog wel de vlag in de lucht, maar waarschijnlijk omdat hij dat bij elke gevaarlijke aanval deed, besloot de scheidsrechter hem te negeren. Dat leek een terechte beslissing. We besloten vol door te gaan op zoek naar de winnende treffer, maar helaas stonden we 2 minuten later alweer achter toen de linksbuiten vrij door kon lopen naar Chiel na balverlies op het middenveld. Een nieuwe domper, maar we gingen niet bij de pakken neer zitten. Justin kwam in de ploeg voor Tobias waardoor Bart als een extra spits naast Tim kwam te spelen. Dit leverde al snel de 2-2 van opnieuw Marcel op, maar de grensrechter besloot anders. Voor iedereen was duidelijk dat het geen buitenspel kon zijn, maar dit keer nam de scheidsrechter het vlagsignaal wel over en bleef de achterstand in tact. In het tumult na deze afgekeurde treffer werd het wat onvriendelijke van beide kanten en dit werd even later bij een opstootje aan de zijkanten nog erger. De scheidsrechter leek de grip kwijt en op dat moment leek het een wonder dat we de wedstrijd met 22 spelers uitspeelden. Alleen Bram en de Enschedese spits ontvingen nog een gele kaart. VLak voor tijd leken we alsnog gelijk te komen toen Harold achter een vrije trap ging staan, maar via de vingertoppen van de keeper en de paal viel de bal buiten. Toen ook een scrimmage na een corner geen treffer opleverde, leken we ons te moeten verzoenen met een nederlaag. We bleven echter knokken tot het einde en in de 5e minuut van de blessuretijd werd die strijdlust beloond toen de bal bij Bart voor de voeten kwam en hij alsnog de 2-2 binnen wist te werken. Zo kregen we waar we minimaal recht op hadden gezien de wedstrijd. Na afloop heerste er een dubbel geoel. Als je zo laat de gelijkmaker maakt, ben je blij met een punt, maar we hadden het geveol dat er meer in had gezeten. Wat echter overheerste was het trotse gevoel dat we als team een utistekende prestatie hadden neergezet en tot het eind waren blijven geloven in een resultaat. Het gat blijft 8 punten en door het gelijkspel is ook Go Ahead Kampen ons weer gepasseerd op de ranglijst. Zaterdag wacht de thuiswedstrijd tegen WVF, die tot nu toe een goed seizoen kennen. De aftrap is om 12.30 uur.