Boys 2 boekt gemakkelijke overwinning

Vandaag stond onder tropische omstandigheden de tweede thuiswedstrijd van deze competitie op de rol. WVF was de tegenstander. Chris was geblesseerd en ten opzichte van vorige week mochten we Ramon de Jong verwelkomen in plaats van Ramon Bolks. Patrick stond centraal achterin in de basis naast Bart.

We begonnen goed aan de wedstrijd. Tobias veroverde de bal en via Ramon kwam deze bij Tim terecht: 1-0. Binnen 10 minuten was het ook 2-0 toen Tim na een individuele actie opnieuw raak schoot. Na en kwartier kon Ramon vrij opstomen en schoot op prachtige wijze de 3-0 binnen, wedstrijd beslist. Hierna gingen we een tempo lager spelen, logisch met deze temperaturen op kunstgras en de bekerwedstrijd van aanstaande dinsdag in het achterhoofd. WVF mocht een paar keer een aanval opzetten, maar werd niet echt gevaarlijk. Wij misten nog een aantal mogelijkheden, maar in de laatste 5 minuten voor rust sloegen we nog twee keer toe. Via Marcel en Ramon kwam de bal bij Tim, die zijn derde van de middag scoorde en Ramon schoot van buiten de 16 de vijfde treffer binnen.

In de rust dus een tevreden trainer en zonder wijzigingen werd de wedstrijd hervat. De tweede helft was een stuk minder qua niveau, misschien jammer, maar zeker logisch. Wel kwamen we op 6-0 toen Tim een voorzet van Ernst-Jan binnenkopte. Danny kwam in de ploeg voor Tobias en Jan-Willem verving Harold. Hierna maakte WVF de eretreffer na onnodig balverlies van onze kant. Een kwartier voor tijd vervingen Niek en Justin Tim en Ernst-Jan. Door een slippertje achterin werd het nog 6-2, maar het slotakkoord was voor Niek. Eerst bood hij Ramon een niet te missen kopkans die toch te missen bleek, maar vlak voor tijd bepaalde hij de eindstand op 7-2 na een goede pass van Marcel. Een lekkere overwinning en een goed begin van een mooie voetbalweek. Dinsdag spelen we om 20.00 uur thuis tegen Excelsior 3 in het kader van de beker. Zaterdag spelen we opnieuw thuis, tegen Dos Kampen. Ook zij zijn erg goed begonnen aan de competitie, dat wordt een interessante krachtmeting.

Opstelling: Chiel, Jordy, Patrick, Bart, Ruben, Harold (Jan-Willem), Ernst-Jan (Justin), Tobias (Danny), Tim (Niek), Marcel en Ramon.

Doelpunten: Tim (Ramon), Tim, Ramon, Tim (Ramon), Ramon, Tim (Ernst-Jan), Niek (Marcel)

Kaarten: geen