Boys 2 herpakt zich na rust in Ommen

Omdat de dag na Koningsdag niet de meest geschikte dag leek om te voetballen, speelden we de uitwedstrijd tegen OZC op donderdagavond 26 april. We hadden in eerste instantie een selectie van 15 man, maar Harold besloot ’s middags in gevecht te gaan met zijn zaag en verloor. Dat betekende een selectie van 14 man met basisplaatsen voor Chiel, Jan-Willem, Bart (c), Tony, Danny, Ruben, Bart-Jan, Bram, Marcel, Tim en Chris B. Chris J, Justin en Niek begonnen aan de kant. We begonnen in een 1:3:4:3 formatie en waren de eerste 10 minuten de baas op het veld tegen een enorm inzakkende tegenstander. We kregen wat kleine mogelijkheden en waren via Bram (vrije trap op de lat) en Marcel (kopbal van de lijn gehaald) dicht bij de openingstreffer, maar deze viel niet. Hierna zakten we weg, we wisten Tim minder te bereiken, speelden te weinig via de zijkanten en verloren duels en tweede ballen. OZC kwam er wat vaker uit en de openingstreffer kwam dan ook niet geheel uit de lucht vallen. Wel jammer was dat wij deze op een presenteerblaadje aanboden aan de Ommenaren.

Na deze goal lukte het ons niet de boel weer om te draaien. Hoewel we niks weggaven, speelden we slecht en behalve een paar kleine mogelijkheden kwamen we niet echt in de buurt van de gelijkmaker. In de rust gingen we terug naar ons vertrouwde 1:4:3:3 systeem, Ruben ging rechtsback spelen. Via hem en Tony werden we gevaarlijk aan de zijkanten en nu kwamen we wel dichter in de buurt van de goal. Helaas scoorden we nog niet en met Justin voor Tony kozen we voor extra aanvallende impulsen op de back. Daarna scoorden we 2 keer. Eerst schoot Bart-Jan van afstand binnen en daarna kreeg Marcel vrije doortocht en schoot onhoudbaar binnen. Chris J kwam in de ploeg voor Bram en OZC ging nu wat verder naar voren spelen. Dat leverde een paar mogelijkheden op, maar Chiel keepte een uitstekende wedstrijd. Daarnaast speelden Bart en Jan-Willem, na een wat moeizame eerste helft, een uitstekende tweede helft. Niek kwam nog in de ploeg voor Tim en we kregen kansen op een derde treffer, maar het bleef bij 1-2. Een moeizame overwinning, maar wel 3 punten en vanwege andere uitslagen zijn we nu nagenoeg zeker van de nacompetitie. Aanstaande zaterdag wacht de lastige uitwedstrijd tegen het sterke Go Ahead Kampen.