Boys 2 herstelt zich na zeperd

Vorige week een kort verslag, na een zwaar teleurstellende 4-0 nederlaag in Aalten. Vandaag moesten we ons herstellen in de thuiswedstrijd tegen SVZW. In Wierden waren we eerder in het seizoen op een 1-1 gelijkspel blijven steken. Ten opzichte van vorige week was er een basisplaats voor Bart-Jan. Aanvoerder Bart was helaas niet beschikbaar en René verdedigde het doel.

De kou en de wind zorgden voor bijzondere voetbalomstandigheden. We kozen ervoor om de 1e helft tegen de wind in te spelen en hadden na 20 seconden al achter kunnen staan, maar dat gebeurde niet. Daarna namen we het initiatief over en gingen we goed met de omstandigheden om. We probeerden over de grond te voetballen en kwamen er op die manier regelmatig goed door. Daarnaast waren we scherp op de 2e ballen en wonnen we de meeste duels. Bram kwam op de achterlijn, maar wist helaas Bart-Jan net niet te bereiken. Even later kwam Tim goed door en hij wist Bram te bereiken die de 1-0 aantekende. Vlak daarna hadden we op 2-0 moeten komen toen Chris Bram vrij voor de keeper zette, maar de keeper redde. De rebound was helaas niet aan Tim besteed, dus zo bleef het 1-0. Hierna kwamen we er iets minder vaak uit, maar gaven weinig weg. De linksbuiten kwam een keer door, maar de voortzetting ontbrak en een afstandschot ging net naast. Zo gingen we met een voorsprong aan een bakje thee (of 3 bakjes voor Marcel die voor een zogenaamde mooiweervoetballer lekker speelde onder deze winterse omstandigheden) en waren we tevreden over het wedstrijdverloop.

Na rust gingen we op zoek naar de 2-0. We kregen wat kansen, maar scoorden niet meteen. Zo was Tony dichtbij met een vlammend schot, maar de keeper redde bekwaam. Bram raakte de lat met een prachtige omhaal. Uiteindelijk kwamen we toch op 2-0, met dank aan oud Boys-trainer Henk Dikkers. Hij heeft 35 jaar geleden de basis gelegd voor dit doelpunt, aangezien zijn zoon, met een beetje hulp van de wind, de bal achter zijn eigen doelman wist te werken. Hierna volgde niet onze beste fase, het spel werd rommeliger, maar SVZW was niet in staat echt gevaarlijk te worden. 1 schietkans en 1 vrije trap leverden geen problemen op voor René. Zelf stelden we een kwartier voor tijd de zege veilig toen Chris na een individuele actie prachtig de 3-0 binnenschoot. Hierna kwam Justin in de ploeg voor Bram en via een mooie aanval kwam de bal via Chris en Bart-Jan bij Tim terecht die de eindstand op 4-0 bepaalde.

Met goed veldspel een goed resultaat behalen was het enige juiste antwoord na vorige week. De ploegen boven ons hebben verloren, maar het gat lijkt te groot om nog een rol te spelen in de titelstrijd. Ondanks dat staan we wel weer steviger op de 2e plaats en is het nu zaak de komende weken deze lijn door te trekken, te beginnen zaterdag om 12 uur in Bergentheim.