Boys 2 komt slechte start niet te boven

Na een voorbereiding van 6 weken, vandaag de eerste wedstrijd om het echie. Tegenstander was Dos Kampen 2, een gepromoveerde ploeg, maar wel eentje waarvan het nodige verwacht mag worden. We begonnen met de volgende 11 spelers: Chiel, Chris J, Thomas, Jan-Willem, Bart (c), Harold, Chris B, Jelle, Tobias, Marcel en Tim. Alexander, Bram en Bart-Jan begonnen aan de kant. Ondanks alle goede bedoelingen, begonnen we zwak aan de wedstrijd. In de eerste 5 minuten verloren we diverse duels en dat resulteerde in een tegengoal. Hierna pakten we langzaam maar zeker de draad op en namen, in elk geval qua balbezit, een overwicht. We gaven niet of nauwelijks meer wat weg, maar waren alleen tot halverwege de helft van Dos Kampen dominant. Zij hielden de ruimtes goed klein en gaven niet of nauwelijks wat weg. Wij hadden niet de creativiteit of de vorm of wat dan ook om daar doorheen te voetballen. We kregen een kans via Marcel die in het zijnet schoot waar wellicht breed leggen een betere optie was geweest en na onze mooiste aanval van de eerste helft legde Tobias de bal panklaar op het hoofd van Chris B, maar zijn kopbal verdween over het doel.

In de rust besproken dat er een tandje bij moest, een positionele omzetting gedaan en aangegeven dat er nog voldoende tijd was om hier een resultaat te behalen. Ook na rust waren we qua balbezit de betere ploeg, maar hadden we moeite om tot kansen te komen. Dos Kampen deed alles om de wedstrijd over de streep te trekken en dat deden ze uitstekend. Effectief hebben we misschien 15 minuten gevoetbald na rust, maar zolang de scheidsrechter dat toelaat, heeft een ploeg die onder druk staat het volste recht alle middelen te gebruiken om de tegenstander te frustreren. Na ongeveer een kwartier in de 2e helft kregen we onze grootste kans, maar Marcel kwam ten val, nadat opnieuw Tobias hem met een subtiel passje vrij zette voor de keeper. Marcel kwam dusdanig verkeerd terecht dat hij de strijd moest staken en aangezien Jelle nog bij het 1e moest aansluiten, moesten we een dubbele wissel doorvoeren. Bart-Jan en Bram kwamen in de ploeg en vielen prima in. We kregen nog enkele mogelijkheden, maar de laatste pass was vaak verkeerd of er werd te snel voor eigen succes gekozen of de aanname mislukte. Dos kreeg in de tegenstoot de grootste kans, maar de bal werd naast geschoten waardoor we in de wedstrijd bleven. Bart viel nog geblesseerd uit en werd vervangen door Alexander. We bleven tot het eind proberen een resultaat te behalen, maar het mocht niet baten. Dat het dan ook niet meezit, bleek vlak voor tijd toen ons een 100 % strafschop werd onthouden na een overduidelijke handsbal binnen de beruchte lijnen. Zo bleef het 0-1 en beleven we een valse start van de competitie.

We kwamen een zwakke start niet te boven, maar hebben de rest van de wedstrijd laten zien dat we prima kunnen voetballen tegen een ploeg die in deze competitie hoge ogen gaat gooien. De echte overtuiging leek echter te ontbreken en dat zal volgende week beter moeten. Echter las ik zaterdagavond een column dat containerbegrippen als inzet en beleving in werkelijkheid vaak een excuus zijn, omdat de trainer de boel niet goed heeft neergezet. Dat is stof voor nadenken en hopelijk kunnen we volgende week de eerste 3 punten bijschrijven. Dat moet dan gebeuren in en tegen Hellendoorn, 1 van de 5 ploegen in onze competitie die een dikke nederlaag kreeg te verwerken. Hopelijk herstellen de blessuregevallen snel, zodat we ook volgende keer weer met een sterke selectie kunnen afreizen.