Boys 2 lijdt eerste nederlaag en loopt periode mis

Na 7 overwinningen op rij stond vandaag de 8e en laatste wedstrijd van de eerste periode op het programma. Ook AZSV had nog de maximale score en qua doelsaldo zat er 1 doelpunt tussen. Go Ahead Kampen had 2 punten minder en zat op het vinkentouw. AZSV en Go Ahead Kampen speelden ook nog eens tegen elkaar en wij speelden uit tegen de nummer 4 van de ranglijst, het altijd stugge Enter Vooruit.

Ten opzichte van de laatste weken konden we niet beschikken over Bram, Ramon de Jong, Ramon Bolks en Jan-Willem. Chris, Ruben M en Danny keerden terug in de basis en Tony en Ruben S begonnen op de bank. Vorig jaar verloren we in Enter na een erg vervelende wedstrijd. Het toeval wilde dat de KNVB dit jaar voor deze wedstrijd dezelfde scheidsrechter had aangewezen en die beste man vertelde in de bestuurskamer al dat Boys 2 wel veel schuld had aan het verloop van de wedstrijd vorig jaar. Nou waren wij zeker niet onschuldig, maar voor een vervelende wedstrijd heb je toch echt 2 ploegen (en een scheidsrechter) nodig. Toen de scheidsrechter tijdens de warming-up ook nog even bij de trainer aangaf dat hij hoopte dat we hadden geleerd van vorig jaar, was meteen duidelijk hoe neutraal en onbevooroordeeld deze man aan de wedstrijd begon.

Het was ook vrij snel duidelijk hoe wij aan de wedstrijd begonnen en dat was niet best. We verloren teveel duels en Enter won de meeste tweede ballen. Zij speelden prima en wij hadden moeite in ons spel te komen. Toch kregen wij de eerste kans. Na een goede pass van Chris, schoot Tim via de buitenkant van de paal naast. Even later was het alsnog raak, toen Chiel met een geweldige pass Tim alleen op de keeper afstuurde en Tim rondde heerlijk af. Helaas gingen we hierdoor niet beter spelen en hadden we ook last van de man in het zwart. HIj gaf aan de lopende band vrije trappen aan Enter en 1 van deze vrije trappen werd vakkundig binnengeschoten. Hierna volgden nog enkele discutabele beslissingen, maar viel vooral op dat we zelf niet in ons spel kwamen. We kregen nauwelijks kansen. Pluspunt was dat we, hoewel we de mindere ploeg waren, vrijwel niks weggaven. Danny ontsnapte nog aan een gele kaart en Enter kreeg er wel 2, beide terecht. Echter, toen 1 van de spelers met geel op zak een bal in de handen pakte en weggooide, (opzettelijk hands, dus geel), werd hij gespaard, want de scheidsrechter vond het de wedstrijd er niet naar om rood te geven. Uiteraard werd deze speler in de rust gewisseld, een slimme zet.

Tijdens de rust bleek dat Go Ahead Kampen met 3-0 had gewonnen van AZSV en dat een gelijkspel eventueel volstond voor periodewinst. Daar wilden we echter geen genoegen meenemen, aangezien ons doel dit seizoen meer inhoudt dan alleen periodewinst. We begonnen ook uitstekend na rust, de eerste 20 minuten waren duidelijk voor ons. We wonnen meer duels, waren de baas op het veld en voetbalden ook een stuk beter dan voor rust. Helaas leverde dat nauwelijks kansen op en kwam Enter vanuit het niets op voorsprong. We gaven aan de zijlijn een onnodige vrije trap weg. De bal viel in de 16, we werkten niet goed weg en de bal werd met een beetje geluk in de hoek geschoten.

We reageerden door Ruben S in te brengen voor Patrick en speelden vanaf dat moment met 4 aanvallers. Hierdoor gaven we in de omschakeling wel ruimte weg, maar daar wist Enter niet van te profiteren. De scheidsrechter had in de rust bezoek gehad van een rapporteur, want hij gaf ineens erg veel vrije trappen aan ons. Boendien kreeg Enter nog enkele (terechte) gele kaarten en werden wij gespaard. Tony kwam erin voor Tobias en Bart ging in de spits spelen. Hij kreeg nog een goede mogelijkheid, maar zijn pass kwam net niet bij een medespeler terecht. Tim en Bart werden nog tegen het rgas gewerkt binnen de 16, maar beide keren ging de bal (terecht) niet op de stip. Echter, in de laatste minuut mocht Tim alleen op het Enterse doel af en werd tegen de grond gewerkt. Tot verbazing van iedereen liet de scheidsrechter doorspelen en 2 minuten later floot hij af. Na het laatste fluitsignaal ontvingen we alsnog onze eerste gele kaart en stonden we ineens 2e op de ranglijst. Go Ahead Kampen ging met de periode aan de haal. Conclusie: een ongelukkige nederlaag. We speelden heel matig, maar een gelijkspel had de verhoudingen beter weergegeven. Volgende week komt Go Ahead Kampen op bezoek en is het aan ons om de koppositie te heroveren.

Opstelling: Chiel, Jordy, Patrick (Ruben S), Bart, Ruben M, Harold, Chris, Danny, Tim, Tobias (Tony), Marcel

Doelpunt: Tim (Chiel)

Kaarten: Patrick (geel)