Boys 2 pakt de draad weer op

Na 2 nederlagen op rij (Beker tegen Schalkhaar en competitite tegen Hulzen), hadden we vandaag de kans ons te revancheren tegen de nummer 2 van de ranglijst, Go Ahead Kampen. Zelf waren we inmiddels de nummer 3, dus je kon wel spreken van een topaffiche. Vandaag startten we met Chiel; Jan-Willem, Jelle, Bart (C), Tony; Harold, Tobias, Bram; Ernst-Jan, Tim en Chris. Op de bank zaten de weer herstelde Marcel en Justin en Danny die na onze wedstrijd een basisplek hadden bij het 3e dat als nummer 2 thuis tegen de koploper mocht aantreden.

In het begin van de wedstrijd hadden we het moeilijk. Go Ahead Kampen had een prima ploeg en hoewel we redelijk goed stonden, kwamen we er in balbezit te weinig aan te pas en gaven we ook best een aantal kansen weg. Gelukkig voor ons hadden niet alle Kampense voorwaartsen het vizier op scherp staan en keepte Chiel een prima wedstrijd. Beetje bij beetje vochten we ons in de wedstrijd en nadat Ernst-Jan al een keer op het randje van buitenspel was teruggefloten, wist hij na een half uur wel de 1-0 aan te tekenen, toen hij na een mooie steekpass van Bram de bal onhoudbaar via onderkant lat binnenramde.

Waar we vorige week als een kaartenhuis in elkaar zakten na een tegengoal, was het nu andersom. Na de op dat moment toch wel onverdiende voorsprong gingen we beter spelen en gaven we nauwelijks meer wat weg. Hierbij is een eervolle vermelding voor Jelle op zijn plaats die in zijn eerste wedstrijd als centrale verdediger in de wedstrijd groeide en uiteindelijk een bijna perfecte wedstrijd speelde. We gingen met 1-0 aan de thee en Marcel kwam in de ploeg voor Ernst-Jan die bij het 1e mocht aansluiten.

Marcel bracht nieuw elan voorin, omdat hij zijn voetballende vermogen wist te koppelen aan een enorme drive na enkele weken afwezigheid. Na rust kwam Go Ahead Kampen er niet meer aan te pas. We hadden verdedigend onze zaakjes beter voor elkaar en wisten de bal sneller en vaker te veroveren waardoor we in de omschakeling gevaarlijk werden. Waar Marcel eerst nog naast schoot na een mooie pass van Chris, was het even later wel raak. Tony was geblesseerd, maar omdat Justin nog niet klaar was, speelde hij kort als linksbuiten. Met zijn chocoladebeen wist hij de bal bij Marcel te krijgen die met een mooi wippertje de score verdubbelde. Hierna werd Tony vervangen door Justin, die prima inviel. We bleken deze zaterdag erg effectief, want ook de 2 volgende kansen waren raak. Tim kwam 2 keer alleen voor de keeper en rondde beide keren beheerst af, waarbij hij bij de 4-0 wellicht een klein duwtje uitdeelde. De scheidsrechter had echter genoeg van het voortdurende gemekker van enkele Kampenaren en gaf Tim het voordeel van de twijfel. Omdat Bram ook nog aan zou sluiten bij het 1e, werd hij na de 4-0 vervangen door Danny. We speelden de wedstrijd goed uit, Chiel pakte nog 2 ballen en we konden weer 3 punten bijschrijven. Het eerste half uur hadden we het moeilijk, daarna hebben we ons teruggevochten in de wedstrijd en na rust hebben we met prima spel de wedstrijd naar ons toegetrokken. Een mooie opsteker na 2 mindere weken. Volgende week gaan we om 12.00 uur in Enschede op bezoek bij koploper Sparta.