Net als ons vlaggenschip mochten ook wij deze week aantreden in de halve finale van de beker. Op woensdagavond moesten we om 20.00 uur aftrappen in Nijkerk tegen het 2e elftal van het plaatselijke Sparta. Dat betekende om 17.30 uur vertrekken met de bus en rond middernacht terug. Dat bleek niet voor iedereen haalbaar, dus het kostte ons deze week wat moeite om een elftal bij elkaar te krijgen. Met wat hulp van spelers vanuit het 1e, 3e en A1 konden we toch met een prima elftal, aangevuld met een aantal geblesseerde spelers, supporters en bestuursleden, naar de hoofdklasser (doen mee om de titel) uit Nijkerk.

Op het prachtige complex speelden we iets anders dan anders. In de beginfase hadden we het moeilijk en binnen 10 minuten kreeg Sparta 2 kansen. De eerste werd goed gepakt door Chiel en de tweede voorlangs geschoten. Hierna kwamen we beter in ons spel. De as werd vakkundig dichtgemetseld en er was een ongelooflijke drive bij de jongens. Tobias en Ruben bleven maar meters maken op het middenveld, Danny was opnieuw een rots in de branding en daartussen stond de kleine generaal iedereen de goede kant op te sturen. Via Tim en Ramon werden we enkele keren gevaarlijk. Een voorzet van Tim bereikte net Tobias niet, Ramon raakte nog de lat en kwam net tekort bij een vrije trap van Patrick. Vlak voor rust had hij wellicht een penalty verdiend, maar die werd niet gegeven.

Toch was Sparta voor rust duidelijk de bovenliggen de partij, maar ze werden nauwelijks meer gevaarlijk. De achterste linie maakte menige aanval onschadelijk. Toch kwamen we 5 minuten voor rust op achterstand toen een voorzet van de mee opgestoomde linksback bij de eerste paal werd binnen gewerkt. Zo zaten we met een achterstand aan de thee, maar we hadden niet het gevoel dat we kansloos waren.

Na rust gingen we in eerste instantie op dezelfde voet verder, maar we kwamen wel meer aan voetballen toe. Wellicht gunde Sparta ons ook die ruimte om zo ruimte voor hen zelf te creëren, maar als die er al kwam, deden ze daar weinig mee. Wij kwamen wat beter in ons spel, maar kregen geen hele grote kansen. Tim kopte een bal voorlangs en via vrije trappen stichtten we gevaar. Achterin werden de meeste aanvallen tijdig afgeweerd, er kwamen 2 kansen, maar 1 eindigde er op de lat en een ander ging voorlangs. Bij ons kwam na een uur Jesson in de ploeg voor Ramon die de avond ervoor nog een hele wedstrijd bij het 1e had gespeeld. Ook Jesson viel prima in. Een kwartier voor tijd kregen we loon naar werken. Ruben soleerde de zestien in en werd licht geraakt. De scheidsrechter stond dichtbij en wees naar de stip. Sparta nam de tijd en probeerde onze strafschopnemer uit zijn evenwicht te brengen, maar dat is bij Danny nou eenmaal onmogelijk. Hij schoot de strafschop onberispelijk binnen. 1-1 en er leek nog meer in te zitten. De 5 minuten daarna probeerden we op dezelfde voet verder te gaan, maar de krachten vloeiden weg en we hadden een stuk minder wissels dan de tegenstander. Daarom besloten we de moegestreden Tobias te vervangen door extra verdediger Bas Berkhof, die daarmee zijn debuut maakte in het 2e. Op die manier gingen we vol voor de strafschoppen, daar hadden we een goed gevoel over. Dat leek te gaan lukken. Sparta stuurde weliswaar extra mensen naar het front, maar werd niet meer gevaarlijk. Toen Patrick na 92 minuten een bal aan zich voorbij zag gaan, vlagde Nick voor een doeltrap, maar de scheidsrechter had als enige gezien dat Patrick de bal geraakt had. Dat was niet zo, maar de corner kwam er wel. Deze werd in eerste instantie weggewerkt, maar toen de bal opnieuw voor kwam, werd deze alsnog binnengekopt. Chiel kreeg zijn hand er nog wel tegenaan, maar net niet genoeg om een tegentreffer te voorkomen.

Zo hebben we een fantastische teamprestatie op de mat gelegd en waren we heel dicht bij een (terechte) stunt, maar strandden we in het zicht van de haven. Het goede gevoel van deze wedstrijd nemen we hopelijk mee tijdens de laatste 6 wedstrijden van de competitie, waar we ook nog meer dan genoeg hebben om voor te spelen, te beginnen zaterdag thuis tegen Hulzense Boys.

Alle supporters die de moeite hebben genomen, bedankt voor de steun (zeker ook Willem en Vrens, die op eigen houtje nog even naar Nijkerk kwamen, hulde)!

Opstelling: Chiel, Jan-Willem, Patrick, Alexander, Jordy ©, Bart-Jan, Danny, Tobias (Bas), Tim, Ruben en Ramon (Jesson).