Boys 2 verspeelt onnodig 2 punten

Na 4 overwinningen op rij vandaag de lastige uitwedstrijd tegen SVZW 2. We hadden deze week wat zieken en de uitblinker van vorige week, Marcel, was helaas geblesseerd, maar toch reisden we vol vertrouwen af naar Wierden. We startten in de volgende opstelling: Chiel; Ruben, Jan-Willem, Bart (c), Robin; Harold, Jelle, Bram; Chris, Tobias en Tim. We hadden opnieuw een sterke bank met Tony, Danny en Niek. We begonnen sterk aan de wedstrijd, maar hadden na 5 minuten geluk dat we geen strafschop tegen kregen na een botsing tussen Chiel en een Wierdense aanvaller. De scheidsrechter legde dit uit als een overtreding van de aanvaller en daarover mochten we niet mopperen. Voor rust waren wij de baas. Wel kwamen we, minder dan anders, aan de opbouw van achteruit toe, omdat Harold en Jelle goed werden vastgezet. Hierdoor werden we gedwongen wat sneller de lange bal te spelen, maar hierdoor werden we ook gevaarlijk. Onze youngsters Bram en Tobias waren met hun loopvermogen een plaag voor de onzeker ogende verdediging van de Wierdenaren. We kregen een aantal kansen, maar wisten de score nog niet te openen. Tim was het dichtst bij, maar zijn schot verdween via de binnenkant van de paal weer uit het doel. Uiteindelijk was het opnieuw Tim die ons vlak voor rust alsnog op voorsprong bracht na goed voorbereidend werk van Bram en Tobias. Domper voor rust was het geblesseerd uitvallen van Jelle. Hij werd in de rust vervangen door Danny.

Na rust bleven wij in eerste instantie de betere ploeg, maar we hanteerden nu wel heel veel de lange bal. We werden nog wel steeds gevaarlijk, maar de ruimtes werden mede hierdoor steeds groter en we kregen moeite om dit te belopen waardoor SVZW in de omschakeling meer ruimte kreeg dan voor rust waarbij voornamelijk hun gevaarlijke nummer 10 teveel ruimte kreeg. Toch hadden we op 0-2 moeten komen. De pietluttig fluitende scheidsrechter floot de hele wedstrijd voor elk duwtje, maar toen Tobias alleen op de keeper af ging en hij vol in zijn rug werd geduwd, floot hij niet, terwijl een strafschop en een rode kaart een terechte straf was geweest en waarschijnlijk de wedstrijd beslist had.

Nu kregen we een kwartier voor tijd alsnog het deksel op de neus toen hun nummer 10 een afgeslagen corner binnenschoot. Hierna kwam Niek nog in de ploeg voor de moegestreden Tobias en mochten we Chiel dankbaar zijn dat hij twee erg goede reddingen verrichtte. Een nederlaag zou ook teveel van het goede zijn geweest, een punt voelde al als te weinig. Deze week weer hard aan het werk, hopelijk stroomt de ziekenboeg niet te vol.