Boys 2 wint opnieuw!

Na 3 opeenvolgende overwinningen stond vandaag de thuiswedstrijd tegen angstgegner Bergentheim op het programma. De laatste 2 seizoenen hadden we niet van hen gewonnen en hoewel de ranglijst deed vermoeden dat we vandaag een makkie zouden krijgen, wilden we daar vooraf zeker niet vanuit gaan. We begonnen met de volgende 11 spelers: Chiel; Melvin, Jan-Willem, Ruben, Robin; Harold, Jelle, Bram; Chris, Tobias en Marcel. We hadden een goed gevulde bank met Bart, Tony, Bart-Jan, Tim en Niek. We hadden afgesproken Bergentheim met hun eigen wapens te bestrijden en ze meteen vol onder druk te zetten. Na een moeizame start lukte dit erg goed en dit resulteerde al snel in een aantal kansen. Dat was echter het manco vandaag, we hebben over de gehele wedstrijd minimaal 10 100 % kansen gecreëerd, maar hebben er meer gemist dan gemaakt. Toch wisten we wel te scoren en het was Marcel die voor rust een zuivere hattrick liet noteren. Eerst scoorde hij uit de kluts, daarna benutte hij een strafschop nadat hij zelf was gevloerd en zijn derde schoot hij vanaf de rand van het strafschopgebied goed binnen. Vlak voor rust scoorde Bergentheim uit het niets tegen toen een voorzet per ongeluk binnen dwarrelde. Daarnaast probeerden ze met enkele harde tackles ons spel te ontregelen. Dat lukte niet, maar het was vreemd dat Robin de enige speler was (overigens wel een terechte) die met een gele kaart aan de thee ging. In de rust werd Jelle (die bij het 1e aansloot) vervangen door Tim. Marcel kwam hierdoor op het middenveld te spelen en ging door waar hij mee bezig was, namelijk scoren. Na een mooie assist van Tim omspeelde hij de keeper en schoof de bal vanuit een moeilijke hoek binnen. Hierna kwamen Bart en Tony in de ploeg voor Melvin en Robin en even later verving Bart-Jan Marcel die moegestreden een publiekswissel kreeg. Hierna scoorde Bergentheim vanuit het niets de 4-2, maar verder lieten we het niet komen. Wel lieten we zelf na om aan het doelsaldo te werken. Niek kwam nog in de ploeg voor Tobias en na 92 minuten konden we opnieuw 3 punten bijschrijven. Aangezien Sparta ook blijft winnen, staan we nog steeds 2e met 3 punten achterstand. Zaterdag wacht om 12.00 uur de lastige uitwedstrijd in Wierden, tegen SVZW 2.