Boys 2 wint overtuigend in Dalfsen

Na de goede overwinning van vorige week, hoopten we deze vandaag in Dalfsen tegen ASC 2 een goed vervolg te geven. Nadat alle 14 spelers aanwezig waren, startten we in de volgende opstelling: Chiel; Chris, Jan-Willem, Rutger, Tony; Harold, Ruben, Bram; Bossie, Tim, Thomas. Bart, Bart-Jan en de nog niet geheel fitte Marcel begonnen aan de kant. Net als Hellendoorn vorige week startte ook ASC in een 1:4:4:2 formatie. Groot verschil met Hellendoorn was dat ASC wel druk naar voren gaf en er een echte wedstrijd van wilde maken. Dat lukte in het begin maar matig, vooral omdat wij erg goed aan de wedstrijd begonnen. Achterin en op het middenveld bleven we in tegenstelling tot vorige week erg rustig aan de bal waardoor we onder de druk uit konden voetballen en onze buitenspelers waren een plaag voor hun directe tegenstander. Ons goede spel leidde al vroeg tot een voorsprong toen Bram een vrije trap van Bossie binnenkopte. Een tactische omzetting ten opzichte van vorige week zorgde ervoor dat we in de omschakeling nauwelijks iets weggaven. Wel kreeg ASC een grote kans, toen we matig verdedigden, maar gelukkig voor ons werd de bal voor open doel naast geschoten. Hierna kwamen wij op 0-2 toen Tim een diepe bal van Chris op waarde schatte en beheerst afmaakte. We kregen nog meer goede kansen via onder andere Thomas en Tim, maar scoorden niet. In plaats daarvan kwam ASC, in een fase van de wedstrijd waarin wij vele malen beter waren, uit het niets op 2-2 door 2 enorme persoonlijke fouten van onze kant. Wat pleit voor deze groep is dat we daarna meteen weer op zoek gingen naar de voorsprong. Nadat Bossie eerst nog had gemist, schoot hij vlak voor rust wel de 2-3 binnen en zo gingen we toch met een voorsprong rusten. In de rust spraken we af dat we niet dezelfde fout zouden maken als vorige week en rustig zouden blijven voetballen. Dat ging ons goed af, we hebben na rust nauwelijks iets weggegeven. We creëerden ook minder dan voor rust, vooral omdat ASC de ruimtes wat kleiner hield. Na 10 minuten kwam Bart in de ploeg voor Chris. Bart ging centraal achterin spelen, Jan-Willem werd rechtsback. Na een minuut of 20 was er een duidelijke handsbal van een speler van ASC, waarbij het leek alsof dit in de 16 gebeurde, maar de scheidsrechter legde de bal er net buiten. Dit bleek voor Bossie echter geen probleem, want hij schoot de bal door de muur binnen. Na afloop leidde dit bij hem tot de opmerking richting de Dalfsense keeper:”Ie bint zeker geen metselaar?”, doelend op de matige kwaliteit van de muur. Enkele minuten na de 2-4 werd de wedstrijd definitief in het slot gegooid door Bram die een afvallende bal werkelijk fantastisch in het doel volleerde. Hierna kwam Bart-Jan in de ploeg voor Thomas. We hadden nog 20 minuten om de score verder op te voeren, maar helaas was dit onze slordigste fase. Wellicht waren we wat teveel op zoek naar eigen succes, maar er kwam geen verandering meer in de score. Een prima overwinning tegen een ploeg die nog niet verloren had en door de andere uitslagen zijn we, ondanks onze misstap in de eerste wedstrijd inmiddels opgerukt naar een gedeelde tweede plaats. Na afloop nog een mooi moment, tekenend voor de goede sfeer in de groep, toen Bart (die vandaag zelf graag in de basis was gestart als linksback) als eerste Tony feliciteerde met zijn uitstekende wedstrijd als… linksback! Mooi om te zien en die mentaliteit hebben we nodig dit seizoen. Soms is er een persoonlijke teleurstelling, maar als je dat dan op zo’n manier opzij kunt zetten in het teambelang, is dat klasse.