Boys 2 zet na rust krachtsverschil wel om in doelpunten

Na het puntenverlies van vorige week, wilden we vandaag opnieuw voor een driepunter gaan in de thuiswedstrijd tegen AZSV 3. Vorig seizoen pakten we in 2 wedstrijden maar 1 punt tegen hen, dus we wisten dat we aan de bak moesten. Dat moest gebeuren zonder de geblesseerden Marcel en Bart-Jan en ook bij het 1e ontbraken wat spelers, waardoor vandaag alleen Jan-Willem, Jelle en Tobias bij ons meededen. Zij werden in de basis vergezeld door René, Bart (c), Tony, Chris J, Harold, Bram, Chris B en Tim. Op de bank zaten Niek, Danny en Alex die na afloop alle 3 nog bij het 3e aan zouden sluiten. We begonnen redelijk aan de wedstrijd, waren de baas op het middenveld waar Jelle en Harold het spel uitstekend verdeelden en kwamen tot enkele mogelijkheden, in de beginfase vooral via Tim, maar de keeper stond telkens goed. AZSV probeerde het op de counter en kwam enigszins tegen de verhouding in op voorsprong toen wij na een corner heel matig (of eigenlijk niet) verdedigden. Hierna waren we het even kwijt, maar we pakten vrij snel de draad weer op. Er kwamen kansjes voor Bram en Tobias, de keeper stond op zijn post bij een vrije trap van Jelle en linksback Tony schoot kiezelhard op de paal. We leken met een achterstand aan de thee te gaan, maar kwamen 5 minuten voor rust alsnog op gelijke hoogte. Na een goede interceptie van Bram, legde Harold de bal panklaar voor Bossie die op het randje van buitenspel beheerst afrondde. Na rust gingen we verder waar we mee bezig waren en het eerste kwartier na rust was van een erg hoog niveau. Eerst kopte Bram een voorzet van Harold binnen en 10 minuten na rust wist Jelle opnieuw Bram te bereiken en zette hij ons op een 3-1 voorsprong. Hierna mocht hij naar de kant om later die middag zijn debuut in het 1e te maken. Niek kwam voor hem in de ploeg en leverde meteen een bijdrage door Tim weg te sturen. Die werd binnen de 16 gevloerd en benutte zelf de toegekende strafschop: 4-1 en wedstrijd beslist. Hierna werden we slordiger en kwamen we niet meteen weer tot kansen terwijl dat eigenlijk wel had gemoeten. AZV kreeg wel enkele mogelijkheden, maar René keepte uitstekend. Aan het eind kregen wij nog wel enkele kansen via Niek, Tim en Bossie, maar er werd niet meer gescoord. Danny kwam nog in de ploeg voor Tobias en we konden opnieuw 3 punten bijschrijven. Volgende week even geen competitie, maar we spelen om 17.00 uur in en tegen Schalkaar voor de beker. De week erop hervatten we de competitie met een uitwedstrijd tegen Hulzense Boys 2.