Boys 3 wint ook tweede bekerwedstrijd van Hulzense Boys 3

Na vorige week gewonnen te hebben van Hellendoorn 2 met 2-5 had het derde een goed perspectief in de tweede wedstrijd tegen Hulzense Boys 3. Zij verloren van SVZW 2 met 0-1. En door dit doelpunten verschil mocht het derde zich aan kop begeven in de uiterst lastige beker poule.

Om 14:30 werd er in Vroomshoop afgetrapt onder leiding van scheidsrechter J. Bosscher. Hulzense Boys begon afwachtend aan de wedstrijd en hierdoor had het derde veel balbezit. Ze lieten het balletje rustig rondgaan en konden hierdoor wachten tot er zich een kans voordeed. In de 7e minuut deed deze kans zich voor. Dom balverlies van Hulzense Boys na goed drukzetten van het derde zorgde voor een snelle omschakeling met Niek Staarman als vrijgespeeld eindstation. En zoals Niek vorige week ook al deed, deed hij dit deze week weer, hij zorgde voor de eerste goal van het derde 1-0. Hulzense Boys had dit zeker niet verwacht en oogde licht geïrriteerd. Het derde veranderde niet van speelstijl en had de wedstrijd zo vroeg al onder controle. Aanvallen van Hulzense Boys werden onschadelijk gemaakt en het balbezit op enkele risicovolle keuzes na werd goed behouden. Ook bij het tweede doelpunt van het derde was het een snelle counter die via Vincent de Vries eindigde bij Christiaan Jansen. Christiaan Jansen moest de bal nog achter zich weghalen maar faalde duidelijk niet en schoot knap de 2-0 binnen in de 17e minuut. Vlak hierna moest Johan Diek zich noodgedwongen laten wisselen omdat het hem in de lies schoot. Hij werd in de 24e minuut vervangen door Lars Elzinga. Hulzense Boys ging iets meer druk zetten op het derde maar dit zorgde niet voor kansen van Hulzense Boys. Sterker nog in de 37e minuut maakte Vincent de Vries er 3-0 van. Hulzense Boys kreeg hier duidelijk een lesje in effectiviteit want het derde had drie kansen en drie doelpunten. Dit was tevens de ruststand.

In de rust moest centrale verdediger Tony Toerse zich ook noodgedwongen laten wisselen. Hij werd vervangen door Rick van Dijk.

Na rust was het spelbeeld compleet omgeslagen. Hulzense Boys kwam duidelijk een stuk agressiever (in de goede zin van het woord) uit de kleedkamer. Ze voerden de druk op en gingen vaker met een extra speler op het middenveld spelen. Onoplettendheid van Alexander Fokkert zorgde er dan ook voor dat Hulzense Boys zich terug in de wedstrijd kon knokken in de 51e minuut werd hij verrast en scoorde de rechtsbuiten de 3-1. In de hierop volgende minuten bleef Hulzense Boys druk houden en kwam het derde nauwelijks meer aan aanvallen toe. De bal werd voorin niet voldoende vastgehouden waardoor het derde telkens weer aan verdedigen en omschakelen moesten denken. Mede dankzij een goed keepende Bart Jans en een een gezond portie inzet wist het derde toch nog de 3-1 over de streep te trekken en zodoende de tweede wedstrijd in de beker te winnen.

Doordat ook SVZW de tweede partij wist te winnen zal het volgende week extreem spannend gaan worden in de beker poule. Een alles beslissende wedstrijd wordt gespeeld op het sportpark van SVZW om 12:00. In principe heeft het derde aan een gelijkspel voldoende maar zal waarschijnlijk toch met aanvallende intenties richting Wierden afreizen.

Er werd gespeeld in de volgende opstelling; 1. Bart Jans, 2. Johan Diek (’24 Lars Elzinga), 3. Alexander Fokkert, 4. Tony Toerse (’45 Rick van Dijk) 5. Tom Bouwman, 6. Thimo Elzinga, 7. Christiaan Jansen, 8. Danny Ribberink, 9. Roy Kuilder, 10. Niek Staarman, 11. Vincent de Vries.