Al vanaf het allereerste begin medio 1999 zijn de beloften tot en met 21 jaar en twee dispensatiespelers tot en met 23 jaar van  Vroomshoopse Boys van de partij bij het prestigieuze Beltona-toernooi van CVV Sparta Enschede. Onze talenten bereikten meerdere malen het eindtoernooi en ontbreken niet op de erelijst van de winnaars. In het seizoen 2015-2016 werd door de Boys een knappe derde plaats behaald. In het seizoen 2011-2012 bleek Vroomshoopse Boys zelfs de sterkste en won toen op glansrijke wijze het toernooi.

Vorig seizoen konden onze beloften geen potten breken en werden in de voorronde uitgeschakeld. Winnaar werd Quick’20 uit Oldenzaal na een mooie finaledag op het sportpark Schreurserve in Enschede, die elk jaar direct na het eind van het voetbalseizoen wordt gehouden. Dit jaar doen 40 voetbalclubs uit meerdere provincies mee en uiteraard behoort Vroomshoopse Boys weer bij de deelnemers. De poule-indeling is regionaal opgezet en in op het oog aantrekkelijke poule D. treffen we naast Vroomshoopse Boys de teams van DETO en DOS’37 uit Vriezenveen en Stevo uit Geesteren aan.

Op woensdagavond 5 oktober startte Vroomshoopse Boys met het toernooi op sportpark Het Midden tegen DETO. De beloften van de Boys begonnen het Beltona-toernooi goed met een 2-0 overwinning. Siem Pierik opende de score in de 12e minuut. Sten Runhart zorgde met een benutte penalty in de 58ste minuut voor het slotakkoord. Op dinsdagavond 25 oktober is de eerste thuiswedstrijd voor het Boys-team gepland en dan komen de beloften van DOS’37 naar de Bosrand. Op 16 woensdagavond 16 november volg dan de uitwedstrijd bij DOS’37, op dinsdagavond 6 december gevolgd door de thuiswedstrijd tegen Stevo.

De wedstrijden voor volgend jaar zijn ook ingepland. Op dinsdagavond 14 februari 2023 wordt bij DOS’37 gespeeld en op dinsdagavond 7 maart 2023 volgt thuis het slotakkoord van de voorronde thuis tegen DETO. De spelers en de staf van ons beloftenteam wensen we veel succes toe. Voor onze supporters lijkt het leuk om onze beloften eens aan de slag te zien, veel kijkplezier gewenst.