Boys f6 versus Mariënberg f2

Boys f6 – Mariënberg f2

Beker

03-09-2016

Nadat Voorwaarts weer huiswaarts is gekeerd en zich heeft terug getrokken is het de beurt aan Mariënberg dat richting De Bosrand komt. In eerste instantie lijkt Marienberg verdwaald te zijn op het Bosrand park maar uiteindelijk staat iedereen op het veld.

Als origine mariënbergse probeer ik niet partijdig te zijn, alhoewel dat deze wedstrijd niet meevalt 😉

Mariënberg f2 ogenschijnlijk oudere jongens en met al een jaar extra ervaring in de F; laten we ons vast houden aan Johan Cruijffs idee: ‘elk nadeel heeft een voordeel’!

Tijn staat in het doel en hoeft zich totaal niet te vervelen, al snel komt Mariënberg richting doel en na een aantal goede reddingen weet hij het doel helaas niet meer schoon te houden. Mariënberg oogt sneller en sterker, al snel is het 0-3 tegen. De verdediging Niek, Deon en Milan Teravest proberen alles te geven tegen Mariënberg, het positiespel van de Boys is toch wel goed, uiteindelijk komt er toch een bal richting de voorhoede Milan Telman en Tigo kunnen er voor zorgen dat Bram scoort 1-3.

Rust 1-5

De tweede helft:

Milan Telman staat in het doel en weet een aantal goede reddingen te halen, maar de ervarenheid van Mariënberg is duidelijk te zien en zij gaan door met de doelpuntenregen, inmiddels is het 1-8.

In het 2e deel van de 2e helft komen de Boys toch weer boven zichzelf uit en lijken zelf ook een idee van Johan Cruijff opgepakt te hebben: ‘als wij de bal hebben kunnen hun niet scoren’. En zo ging het, het positiespel bleef goed de verdediging Deon, Tijn, Tigo en Milan Telman zorgden dat de bal niet meer in marienbergse voeten kwam maar richting de voorhoede, Niek en Vinz werken als gekken en weten de bal bij Bram te krijgen 2-9.

Einde wedstrijd 2-10

Als je niet kunt winnen, moet je zorgen dat je niet verliest…. De wedstrijd is verloren maar er is geen verliezer! Er is vooral heel veel geleerd vanochtend, op naar de competitie!